اهمیت حفظ امنیت غذایی در کنار امنیت ملی

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با تاکید بر اینکه امنیت غذایی به اندازه امنیت ملی اهمیت دارد، گفت: توزیع نهال در مراسم ۲۲ بهمن حالتی نمادین و تمرینی دارد تا دولت و مردم با مشارکت یکدیگر این فعالیت گسترده را آغاز کنند.

عباسعلی نوبخت در گفت و گو با سادس درباره روز ۲۲ بهمن و اهمیت آن اظهار کرد: امروز خوشبختانه شاهد حماسه آفرینی بزرگ و بسیار باشکوه مردم هستیم که تضمین‌کننده امنیت ملی کشور است. 

وی ادامه داد: در این روز نیز وزارت جهاد و کشاورزی به واسطه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای تاکید بر اهمیت حفظ امنیت غذایی در کنار امنیت ملی نهال‌هایی را در میان مردم توزیع کرده است. دولت قصد دارد تا طی یک برنامه چهارساله یک میلیارد اصله نهال تولید و با مشارکت مردم کاشته شود و با توجه به اینکه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری متولی امنیت زیستی کشور است، امور مربوط به کاشت نهال بر عهده این سازمان است. 

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: حدود ۵۰۰۰ نهال تولید و فراهم شد تا در این روز باشکوه در مسیر راهپیمایی در اختیار مردم قرار گیرد. به این دلیل مشارکت مردم در این زمینه اهمیت دارد که مردم ایران از قدیم سابقه نهالکاری داشته‌اند و مستندات تاریخی نیز نشان می‌دهند که مارکوپولو نیز در سفری در ایران در سفرنامه خود از نهالکاری‌های مردم ایران در آن مقطع نوشته است. 

وی افزود: امروز نیز آمدیم تا بگوییم که گذشتگانمان کاشتند تا ما استفاده کنیم و ما نیز به کمک مردم عزیز نهال می‌کاریم تا ایران سرسبز و قوی داشته باشیم و نسل آینده بهره ببرند.   

نوبخت در پایان با تاکید بر اینکه این توزیع نهال طی امروز حالتی نمادین و تمرینی دارد تا مردم و دولت با مشارکت یکدیگر این فعالیت را آغاز کنند، تصریح کرد: نهال‌های توزیع شده در میان مردم طی امروز در تهران حدود ۵۰۰۰ اصله نهال و در البرز ۱۵ هزار اصله نهال بوده است و پس از پایان مراسم، آمار دقیق از توزیع نهال در تمامی استان‌ها تهیه خواهد شد. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *