نوری: نفوذ فرهنگ انقلاب در جهان بهترین رتبه ما است

سادس/مازندران وزیر آموزش و پرورش از کاهش نیمی از زیان انباشته صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت سیزدهم خبر داد و تاکید کرد: در کنار دستاوردهای متعدد و ارزنده نظام آموزش و پرورش در ۴۴ سال انقلاب اسلامی، مهمترین رتبه و نفوذ و تاثیرگذاری ما، گسترش فرهنگ انقلاب در تمام جهان است.

یوسف نوری ظهر امروز در مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در میدان امام خمینی‌(ره) شهرستان تنکابن، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به جهانیان ثابت کرد که حکومت دینی می‌تواند در دنیایی که همگان نفی حکومت دینی می‌کردند، تشکیل شده و بقای خود را رقم بزند.

نوری با اشاره به حضور پرشور مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در تنکابن، افزود: اعلام کردند که جمعیت روز ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در تنکابن حدود ۳ برابر سال گذشته است، حتما شما مردم چیزی را احساس و نکته‌ای را فهم کردید و شایسته دانستید پر رنگتر حضور پیدا کنید.

وی با اشاره به چالش‌های نظام آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: در دوره قبل، فقط یکی از مجموعه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان که تحویل دولت سیزدهم شد، ۴۳ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشت که با اعمال مدیریت‌های مالی و پیشنهاد تیم دولت توانستیم ۲۰ هزار میلیارد تومان از زیان انباشته را کاهش دهیم و این روند تداوم خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با تشریح چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران گفت: قاعده بر پیروزی انقلاب نبود و سازمان جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۷ اعلام کرد تا ۱۰ سال دیگر هیچ اتفاقی برای رژیم پهلوی نخواهد افتاد و ایران پایگاه ثابت منطقه برای آمریکا در منطقه خواهد بود. همچنین یکسال قبل از انقلاب کارتر به ایران سفر و اعلام کرد رژیم پهلوی پایگاه امن و یکی از مهم‌ترین و مقتدرترین کشورهای منطقه بوده و هیچ آسیبی نخواهد دید.

نوری اضافه کرد: در نظریه رویارویی تمدن‌ها و پایان تاریخ، جامعه شناسان سیاسی اعلام کرده بودند هیچ حکومت دینی از این به بعد شکل نخواهد گرفت و اطمینان داشتند که حرکت مردم ایران به نتیجه نخواهد رسید. اما محاسبات آن‌ها بهم خورد و مردی الهی آمد و جمهوری اسلامی را بنا نهاد.

وی رمز پیروزی انقلاب را وحدت کلمه، اتکای به توحید و منبع فیض لایزال الهی و مردم به عنوان انسان‌های موثر و نه توده عنوان کرد و افزود: با اتکا و اطمینان و اعتماد به مردم، جمهوری اسلامی به رای گذاشته شد و مردم با آرای خود در انتخاب رؤسای جمهور، نمایندگان مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا محور قرار گرفتند و انقلاب با اتکا به رای مردم متدین حرکت کرده است.

وزیر آموزش و پرورش از توطئه‌های متعدد معاندین و نفوذی‌ها برای ضربه زدن به انقلاب و نظام در طول تاریخ انقلاب اسلامی سخن گفت و تصریح کرد: تحمیل جنگ ۸ ساله بر ایران به قصد نابودی انقلاب با پشتوانه ابرقدرت‌ها با دلاورانی چون شهیدان شیرودی از این خطه و تمامی استان‌ها مقاومتی بی‌نظیر رقم زد و برای اولین بار نه یک وجب که حتی یک بند انگشت از خاک میهن به دست بیگانگان نیفتاد.

نوری افزود: هیچکدام از تحرکات دشمنان، حرکت انقلاب را متوقف نکرد و امامین انقلاب با هدایت و راهبری حکیمانه و مدبرانه همراه با اعتماد مردم علی‌رغم همه کاستی‎ها توانستند بزنگاه‌های مختلفی را پشت سر بگذارند.

وی با بیان اینکه اکنون دشمنان وارد فاز جنگ نرم با انقلاب شده‌اند، تاکید کرد: دشمنان در این دوره از طریق پراکماتیسم که در خدمت لیبرالیسم اقتصادی و کاپیتالیسم غرب بود به دنبال ضربه زدن به خانواده‌ها و تهاجم فرهنگ ما بودند، بچه‌ها و خانواده‌ها را هدف قرار دادند تا جایی که به ناتوی فرهنگی رسیدند؛ فهمیدند که باید فرهنگ انقلاب را هدف قرار دهند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشی از فرهنگ انقلاب مربوط به نظام آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: تعدادی از افراد اجازه ندادند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شکل بگیرد، سندی که سال ۸۴ تا ۹۰ به نگارش درآمد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد اما در دولت قبل سند دیگری از بیرون بنام ۲۰۳۰ آوردند.

نوری با تاکید بر اینکه ما باید سند خودمان را اجرا کنیم و نباید در مسائل مبنایی از بیگانگان تبعیت کنیم، افزود: به رغم همه این مشکلات و تحریم‌ها، دانش‌آموزان ما سرآمد شده‌اند. ما رتبه چهارم المپیادهای جهانی را داریم و آمریکا رتبه پنجم، با اینکه امکانات آن‌ها بیشتر است.

وی سرانه فضای آموزشی در حوزه زیرساختی در سال ۱۵۷ را به ازای هر دانش‌آموز را ۱.۵ متر اعلام کرد و گفت: اکنون به ازای هر دانش‌آموز ۵.۲ متر فضای آموزشی ایجاد شده است که همگی مدیون مردم است.

وزیر آموزش و پرورش از افتتاح ۱۱۰۰ مدرسه در ایام دهه مبارکه فجر در کشور خبر داد و با بیان اینکه از این تعداد ۵۱۸ مدرسه به همت خیرین ساخته شد، اظهار کرد: در حوزه باسوادی با فرمان نهضت سوادآموزی توسط حضرت امام، در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال، هنگام پیروزی انقلاب اسلامی ۴۷ درصد باسواد وجود داشت و اکنون این رقم به ۹۷ درصد رسیده است.

نوری متذکر شد: در مسابقات جهانی قرآن، معلمان ایرانی رتبه نخست دنیا را به دست آوردند و این از برکات انقلاب اسلامی است.

وزیر آموزش و پرورش بهترین و مهم‌ترین رتبه نظام را در گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در تمام جهان دانست و تصریح کرد: ایران در سلول‌های بنیادی در ردیف ۱۰‌ کشور برتر قرار دارد؛ در نانو، رتبه چهارم، در تولید واکسن از کشورهای پیشگام و برتر بوده و در برخی حوزه‌های انرژی هسته‌ای رتبه‌های اول را داراست.

نوری به رتبه‌ها و دستاوردهای مختلف ایران در حوزه‌های مختلف علمی، برق، سد سازی، پتروشیمی و غیره اشاه کرد و متذکر شد: همه این موارد حاصل تلاش یکیاک دانش‌آموزان، دانشجویان، پژوهشگران و آن فرهنگی است که به ما جمله «ما میتوانیم» را تعلیم داد. همه این موارد در سایه پایداری مردم و هدایت حصرت امام و مقام معظم رهبری بدست آمد.

وی در پایان تصریح کرد: دولت سیزدهم مجری فرامین مقام معظم رهبری در راه خدمت به مردم است و تلاش شده در سفرهای استانی بخشی از ناتمامی‌ها و کاستی‌ها به اتمام برسد و در حوزه اقتصادی و معیشتی نیز اقداماتی شده که از سال آینده شاهد کنترل تورم باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *