نگران تیم ملی وزنه‌برداری ایران باشیم؟

نگران تیم ملی وزنه‌برداری ایران باشیم؟

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در واکنش به نگرانی‌ها درباره تاخیر در شروع اردوی تیم ملی وزنه‌برداری به علت نامشخص بودن سرمربی این تیم گفت: اگر اردوی تیم ملی ۱۵ روز دیرتر برگزار شود، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

به گزارش سادس، سعید علی حسینی، سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران هشتم بهمن از سمت خود کناره گیری و کمیته فنی فدراسیون روز یکشنبه با این استعفا موافقت کرد. با این حال جانشین او تعیین نشده و فدراسیون اعلام کرد سرمربی تیم ملی بزرگسالان قرار است بعد از انتخابات فدراسیون (۱۵ اسفند) تعیین شود.

بیشتر بخوانید

استعفای علی‌حسینی از سرمربی‌گری تیم‌ملی وزنه‌برداری

کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری تکلیف حسینی را روشن کرد

این در حالی است که تیم ملی وزنه‌برداری، مسابقات قهرمانی آسیا کره جنوبی را اردیبهشت سال آینده در پیش دارد که دومین مرحله کسب سهمیه المپیک پاریس است. اکنون این تاخیر در برگزاری اردوی تیم ملی ایجاد نگرانی کرده است که مبادا به عملکرد تیم ملی در قهرمانی آسیا لطمه بزند.

سرمربی تیم ملی کی‌ انتخاب می‌شود؟

حسین مقامی سخنگوی کمیته فنی در گفت‌وگو با سادس در این مورد بیان کرد: سعید علی حسینی از سمت خود استعفا داد و در جلسه کمیته فنی هم شرکت نکرد که به منزله قطع همکاری او بود. با این حال انتخاب سرمربی موقت منطقی نیست. انتخاب سرمربی جدید نیز نیاز به برنامه‌ریزی دارد. باید گزینه‌های مدنظر برنامه بدهند و کمیته فنی بررسی کند و در نهایت به جمع بندی برسد. قطعا انتخاب سرمربی در زمان کوتاه ممکن نیست.

او ادامه داد: از طرفی پس از انتخاب سرمربی، باید قرارداد بسته شود. ما به مدیریت قبلی انتقاد داشتیم که در عین بلاتکلیفی، سرمربی انتخاب کرد و قرارداد بست. ما هم بلاتکلیف هستیم و به این نتیجه رسیدیم که این حق را برای فدراسیون جدید قائل شویم که خودش سرمربی را انتخاب کند. قطعا با برگزاری اردوها ۱۵ – ۲۰ روز دیرتر از موعد مناسب، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. کسانی که می‌خواهند به قهرمانی آسیا اعزام شوند، نفراتی هستند که در اردوهای تیم ملی حضور داشته‌اند. باید اجازه دهیم حق انتخاب سرمربی برای رییس جدید فدراسیون وجود داشته باشد. کمیته فنی همه شرایط را لحاظ کرد و این تصمیم را گرفت.

مقامی در پاسخ به این پرسش که آیا لیست اولیه وزنه‌بردارهای ملی‌پوش برای حضور در قهرمانی آسیا کره جنوبی ارسال شده است یا خیر؟ تصریح کرد: اگر اشتباه نکنم تا ۹- ۱۰ اسفند فرصت داریم لیست ۲۰ نفره را ارسال می کنیم و بعد از آن دست کادرفنی جدید برای انتخاب نفرات نهایی باز خواهد بود. با توجه به حساسیت کسب سهمیه المپیک، در لیست ۲۰ نفره تمام داشته‌های وزنه‌برداری را معرفی کنیم.

تغییر سرپرست فدراسیون شایعه است

سرپرست دبیری فدراسیون وزنه‌برداری در  مورد اینکه شنیده شده است وزارت ورزش در این مدت زمان باقی‌مانده تا برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون، می‌خواهد برای وزنه‌برداری سرپرست تعیین کند، تصریح کرد: این مسئله صحت ندارد. قطعا وزارت ورزش کار عقلایی انجام می‌دهد و اگر بنا را بر تغییر سرپرست بگذاریم، چه تاثیری در رویکرد انتخابات دارد؟ با معرفی سرپرست تغییری در فرایند برگزاری انتخابات صورت نمی‌گیرد چون همه کارها طبق روال انجام شده است. برخی‌ها با مطرح کردن این بحث می‌گویند که می‌خواهیم شبهه را از بین ببریم اما چه شبهه‌ای وجود دارد؟ همه کسانی که در مجمع حضور دارند، دارای درک و فهم هستند و تحت نظر هیچ کسی قرار نمی‌گیرند. مطرح کردن این بحث‌ها توهین به اعضای مجمع است. با اساسنامه جدید همه چیز واضح و مشخص است و حتی نماینده کمیسیون‌ها نیز با نظر اعضای کمیسیون‌ها انتخاب می‌شوند. بحث تغییر سرپرست فدراسیون شایعه است و تا الان که با شما صحبت می‌کنم، وزارت ورزش هیچ تصمیمی برای تغییر سرپرست ندارد.

دعوتنامه ها هفته آینده ارسال می شوند

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در مورد زمان ارسال دعوتنامه حضور در مجمع انتخاباتی نیز گفت: مجمع انتخاباتی وزنه‌برداری ۱۵ اسفند است و باید ۲۰ روز قبل از آن دعوتنامه‌ها را ارسال کنیم. سعی می‌کنیم  یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده دعوت‌نامه‌ها را برای اعضای مجمع ارسال کنیم. تایید صلاحیت‌ها هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است اما دو کاندیدا مشغول فعالیت هستند و مورد خاصی وجود ندارد.

 انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *