قاسم‌پور: در ماده ۵۰ لایحه تامین امنیت زنان برای خروج از کشور تدبیر شده است

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس در رابطه با اجازه خروج زنان از کشور گفت: در ماده ۵۰ لایحه ارتقای امنیت زنان تدابیری دیده شده که بتوانند بدون نوبت در دادگاه درخواستشان را ارایه دهند.

به گزارش سادس، فاطمه قاسم‌پور در نشست خبری رونمایی و تشریح ابعاد لایحه‌ ارتقاء امنیت زنان در مقابل سوء رفتار که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد، بیان کرد: تدوین این لایحه تا رسیدن به مجلس ۹ سال طول کشیده و بعد از این زمان با توجه به تاکید رهبری که زنان باید مورد حمایت قرار بگیرند این لایحه مسیری را طی کرد و در مجلس مطرح شد.

وی افزود: طبق این رویکرد موازنه حقوق زن و خانواده را با هم در نظر می‌گیریم. در فرایند بررسی لایحه تلاش کردیم موازنه بین حقوق زن و خانواده را پیگیری کنیم.

رئیس فراکسیون زنان در رابطه با خبری که اخیرا در رابطه با اجازه خروج زنان از کشور مطرح شد، بیان کرد: در انتقال کلام و ارسال پیام نقصی رخ داد و باعث شد یکی از مفادی که از مفاد برجسته لایحه است تعبیر به ضد خودش شود و تعبیری که در فضای رسانه ای به وجود آمد ۱۸۰ درجه با واقعیت تفاوت داشت.

وی افزود: برای خروج زنانی که می‌خواهند از کشور خارج شوند اما با ممانعت همسرشان مواجه می‌شوند در لایحه تدابیری دیده شده که بتوانند بدون نوبت در دادگاه درخواستشان را ارایه دهند و پس از آن دادگاه هم با فوریت درخواست آنها را بررسی خواهد کرد و قید ضرورت آمده و اشاره شده که برای این ضرورت هم معاونت زنان و هم وزارت دادگستری بتوانند آیین نامه ای را تهیه کرده و به تصویب هیات وزیران برسانند و موارد ضروری هم به قوه قضاییه داده شود تا زنان بتوانند از مفاد ماده ۵۰ لایحه ارتقای امنیت زنان در مقابل سوء رفتار بهره مند شوند.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *