اورسجی: بنگلادش حریف ما در انتخابات کنفدراسیون کبدی آسیا است

اورسجی: بنگلادش حریف ما در انتخابات کنفدراسیون کبدی آسیا است
عکس آرشیوی است

نشست خبری دومین دوره مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان امروز در محل فدراسیون با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد. 

به گزارش سادس، مسابقات کبدی جوانان جهان ۷ تا ۱۴ اسفند و اجلاس انتخابات کنفدراسیون آسیا هم ۸ اسفند در ارومیه برگزار می‌شوند.

عباس اورسجی در این نشست خبری اظهار کرد: گلایه‌های به حقی در مورد دوری با رسانه‌ها شد و من قول می‌دهم بعد از این شکاف بین فدراسیون و رسانه‌ها برطرف شود. خواهش می‌کنم صرفا موضوعات نقد نباشد و اگر هم هست به جا باشد. همه دچار خطا می‌شوند و برای کبدی هم این موضوع وجود دارد. نتایج ورزش ملموس است و امیدوارم فعالیت‌ها و عملکردهای فدراسیون هم دیده شود.

رییس فدراسیون در ادامه گفت: علی رغم اینکه سن این رشته ورزشی در ایران ۲۰ سال نمی‌شود اما رشد خوبی در جهان و آسیا داشته است. در ایران ۲۷ استان درگیر مسابقات کشوری هستند. اکنون هم میزبان دو رویداد بزرگ هستیم. از من می‌پرسیدند که چرا میزبانی بزرگسالان را نمی‌گیرید. در واقع ما روی رده‌های پایه کار انجام می‌دهیم و حیف است که مسابقات جهانی و آسیایی این رده را از دست بدهیم. اولین دوره جوانان را هم خودمان میزبانش بودیم. سال آینده هم این اولین دوره مسابقات در بخش دختران به میزبانی مالزی انجام خواهد شد. 

سرپرست فدراسیون کبدی آسیا گفت: این افتخار من نیست بلکه از آن ورزش کشور است. نمی‌دانم شاید اطلاعات من ناقص باشد اما فکر می‌کنم اولین بار است که انتخابات کنفدراسیون آسیا در یک رشته ورزشی در ایران برگزار می‌شود. این اتفاق حاصل یک روز و دو روز نیست و حاصل تلاش چندین سال افراد مختلف از جمله مقصودلو است. او در این‌ زمینه و برای احیای این رشته تلاش کرد. سال‌ها است که ما دیپلماسی با کشورها را داریم و روابط عاطفی خوبی هم با کشورها داریم. آنها توجه خاصی به ایران دارند. شرایط و میزبانی ایران از مسابقات مختلف هم نشان داد که ایران دارای ظرفیت بالایی است. خوشبختانه پس از رایزنی با کشورها و نتایجی که در رویداد مختلف بدست آوردیم بیشتر مورد توجه قرار گرفتیم. 

نایب رئیس فدراسیون جهانی کبدی گفت: در اولین حضور در بازی‌های آسیایی چهارم شدیم، در گوانگجو سوم، در اینچئون دوم و در جاکارتا قهرمان شدیم. صعود خوبی را داشتیم. حضور در راس کنفدراسیون آسیا خیلی موثر خواهد بود و می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد. من به دنبال این هستم که مصوبه را در مجمع بگیرم و مقر کنفدراسیون آسیا در ایران باشد. قول این موضوع را از سجادی هم گرفتم. همیشه ۱۲ یا ۱۳ کشور حضور پیدا می‌کردند اما اکنون همه کشورهای عضو اعلام آمادگی کرده‌اند و حاضر خواهند شد. این هم برای ما بسیار مسرت بخش بود. 

وی افزود: ۱۶ کشور برای مسابقات اعلام آمادگی کردند و ما هم می‌خواستیم در چهار گروه مسابقات را برگزار کنیم. برخی از کشورها هم به خاطر بالا بودن بلیت هواپیما حضور پیدا نمی‌کنند. برخی از کشورهایی که دوست بودند هم خواستیم که نیایند تا جدول مسابقات برهم نخورد.

وی گفت: خیلی از شهرها میزبانی این مسابقات را درخواست دادند اما ارومیه در بحث هزینه‌ها خیلی کمک کرد و بار زیادی را از دوش فدراسیون برداشت. از آنها تشکر می‌کنم. به جد پیگیر مسابقات و خیلی علاقه مند هستند. به امید خدا مسابقات خوبی و در شان کشور برگزار کنیم.

وی در خصوص مقر فدراسیون و مشکلات ارزی گفت: ممکن است مشکلی باشد و باید چاره جویی کرد. باید با دستگاه‌های بالاتر در ارتباط باشیم باید جلوتر برویم تا ببینیم چه می‌شود. کاندیدای فدراسیون جهانی بودم و برای آن مصر هم بودم. با ارتباطی که با کشورها داشتم فکر می‌کردم کار تمام است اما به فاصله ۴۰ روز تا انتخابات در آذربایجان نشستی داشتیم. من رئیس جدید فدراسیون جهانی را هم تا آنجا نمی‌شناختم و در آنجا موضوع تغییر کرد. از من خواستند در انتخابات شرکت نکنم. من پاسخی ندادم و به ایران آمدم. با صالحی امیری مشورت کردم و گفت اگر نظر من را می‌خواهی رئیس کنفدراسیون آسیا بهتر و مهمتر از جهان است. قرار شد اگر کناره‌گیری کردم برای فدراسیون آسیایی به ما کمک کند. او هم در انتخابات فدراسیون جهانی قول داد که در این موضوع ما را کمک کند و ما را به عنوان سرپرست انتخاب کرد. 

وی گفت: در همان مجمع میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان جهان را اعلام‌ کردم و بعد از مدت طولانی این میزبانی را به من دادند. این را بهترین فرصت دیدم که در کنار آن مجمع انتخاباتی را برگزار کنیم. آنها هم موافقت کردند. 

اورسجی در مورد رقبای آسیایی گفت: هند هر گز نمی‌خواهد این موقعیت را از دست بدهد اما چون رئیس جهانی خودش هندی است کنار کشیدند. بنگلادش و پاکستان هم رقبای ما هستند. البته پاکستان هم خوشبختانه با رایزنی‌ها شرکت نمی‌کند. تنها رقیب بنگلادش است و فکر نمی‌کنم رقیب جدی باشد. بعید می‌دانم که روی کاغذ ۴ رای بیشتر داشته باشد. به ریسکش نمی‌ارزد و علی رغم اینکه ما میزبان هستیم ممکن است تغییر کند و امیدواریم که در روز یا شب قبل انتخابات او هم انصراف دهد.

رییس فدراسیون کبدی گفت: قطعا سه سال دیگر را که هستم، چون لازمه کار این است که این سه سال را هم باشیم تا به اهدافی که داریم مثل زمینی که قرار است احداث کنیم، دست یابیم. با سپردن و تفویض اختیارات به دیگران کار را دنبال کنیم. در خیلی از مسائل اکنون هم کارها را به دیگران سپرده‌ام. اعتقادم این است که مدیر باید به دنبال کارهای بزرگتری که به درد رشته بخورد باشد.

اورسجی در مورد پخش مسابقات و اسپانسر گفت: امیدوارم که بتوانیم یک اسپانسر پیدا کنیم و با چند کشور در حال رایزنی هستیم. قول نهایی را از یکی دو مورد گرفته ایم. حتما در این رویداد بدون اسپانسر نیستیم و چند اسپانسر به ما کمک خواهند کرد. تقاضای پخش تلوزیونی را داده‌ایم. عمده‌ای از اسپانسرها می‌خواهند فینال از شبکه ۳ پخش داشته باشد.

وی در مورد حضور کشورها گفت: هند، پاکستان، چین تایپه، تایلند، مالزی، سریلانکا، کنیا، اوگاندا، بنگلادش، نپال، عراق، ترکیه، گرجستان، ترکمنستان، صربستان و مولداوی کشورهای حاضر در این‌ مسابقات هستند. قطعا در فینال هستیم اما دفاع از عنوان قهرمانی واقعا سخت است. هندوستان تیم جوانان قویتری دارد و نمی‌توان قول قهرمانی داد. ما فرصت زیادی برای تمرین و اردو نداشتیم اما هندی ها به خاطر پروکبدی آماده تر هستند. از پیش بازنده نیستیم و امیدوار هستیم که بازیکنان ما با تلاش خودشان بتوانند قهرمان شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *