مولوی: لایحه دوفوریتی ساماندهی کالای ملوانی و کولبری به نفع مرزنشینان تغییر کند

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه دوفوریتی ساماندهی کالای ملوانی و کولبری ضد معیشت مرزنشینان است و باید به نفع مرزنشینان و مرزبانان تغییر کند.

به گزارش سادس، سیدمحمد مولوی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز دوشنبه(۱۷بهمن) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوعات علمی و توسعه ای کشور باید به دور از هرگونه شتابزدگی و منطق غیر کارشناسی باشد. متاسفانه ابلاغیه ۱۴ بندی دفتر رئیس جمهور خطاب به وزارت علوم در خصوص ساماندهی دانشگاه ها و آمایش، کار بسیار عجولانه و غیر کارشناسی بود و تعجبم از این است که این ۱۴ بند هم نیاز به کار تحقیقاتی و هم کار پژوهشی دارد اما آن را موکول کردند به اینکه یک ماه گزارش دهند و فرایند اجرایی و سازوکار اجرایی را ابلاغ کنند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: با عجله در آمایش دانشگاه ها اولین پیامد آن حذف دانشگاه های پیام نور از مناطق مرزی و محروم بود که درخواست داریم وزارت علوم در این رابطه با تعمق بیشتری کار کند.

وی در ادامه اظهار کرد: موضوع مهمی مانند قانون هوای پاک و مقابله با ریزگردها چرا باید در نگاه دولت و لایحه بودجه نادیده گرفته شود؟ موضوع مهمی که تمامی استان ها به جز دو استان مازندران و گیلان را درگیر کرده است که نیازمند تجدید نظر در این رابطه هستیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لایحه دوفوریتی ساماندهی کالای ملوانی و کولبری دقیقا ضد معیشت مرزنشینان است و ضایعه است و باید به نفع مرزنشین و مرزبان تغییر کند. اگر می خواهیم اشتغالی ایجاد کنیم باید این لایحه را در استان های بندری که کارشان تجارت و واردات و صادرات است اصلاح شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: خوزستان مصداق بارز دارندگی و شرمندگی است. این استان در درآمد و توسعه کشور نقش دارد، اما بسیاری از موضعات اصلی آن بر زمین مانده است. اگر به فکر موضوع آب خوزستان هستد باید اعتبار گذاشته شود و کارون، اروند و زاینده رود لایروبی شود. چرا حق آلایندگی خوزستان با تاخیر پرداخت می شود؟

مولوی با بیان اینکه چرا آبادان و خرمشهر باید درگیر ناکارآمدی سازمان منطقه آزاد اروند باشند خطاب به خاندوزی وزیر امور اقتصادی و عبدالملکی دبیر شورای ‌عالی مناطق آزاد گفت: کی می خواهید در مورد منطقه آزاد اروند تصمیم بگیرید؟

وی در رابطه با مشکلات تیم فوتبال صنعت نفت آبادان اظهار کرد: شرکت پالایش پخش با بی مدیریتی هیات مدیره تا الان سه سرمربی و سه مدیرعامل در یک فصل عوض کرده و این تیم در انتهای جدول قرار دارد که مردم آبادان این بی توجهی را فراموش نخواهند کرد.

نماینده مردم آبادان خطاب به وزیر نفت گفت: از شما دستور گرفتم که اساسنامه و هیات مدیره را به نفع این تیم مردمی تغییر دهید که دستور دادید اما زیرمجموعه به امضای شما اعتنایی نکرد و تیم محبوب شهرم را در قعر جدول جای داد. امیدوارم سریعا در این خصوص تجدید نظر شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *