پیگیری شورای شهر تهران برای راه‌اندازی پایانه شرق تا پایان سال

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد آخرین وضعیت پایانه شرق توضیحاتی ارائه کرد.

جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با سادس، در مورد آخرین وضعیت بهره برداری از پایانه شرق گفت: در مدت یک سال و نیمی که از حضورمان در شورای شهر تهران می‌گذرد، سه بار از پایانه شرق بازدید کردم و هر بار نیز تذکر دادم که این پایانه با مبالغ اندکی قابلیت راه اندازی دارد و می‌تواند مشکل بسیاری از مسافران شرق و شمال کشور را حل کند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این پایانه نه تنها می‌تواند موجب رفاه و آسایس مسافران شود؛ بلکه می‌تواند برای شهرداری یک محل درآمدی باشد، افزود: این پایانه ظرفیت‌های خوبی دارد و هر بار نیز شهرداری قول داده است که به فوریت این پایانه را تکمیل و راه اندازی کند.

تشکری هاشمی با یادآوری اینکه در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران، ردیفی برای تکمیل پایانه شرق پیش بینی شده است، افزود: شهرداری می‌توانست با بودجه ۱۴۰۱ مجموعه پایانه شرق را راه‌اندازی کند، اما متأسفانه به دلیل تغییرات مدیریتی این موضوع به تأخیر افتاده و حتما در سال‌جاری مجددا پیگیر راه اندازی پایانه در فرصت باقی مانده از سال هستیم که حداقل کار را شروع کنند. همچنین سعی می‌کنیم که با در نظر گرفتن منابعی در بودجه سال ۱۴۰۲ شرایطی را فراهم کنیم که شهرداری تهران عذری بابت انجام ندادن پروژه نداشته باشد.

وی با بیان اینکه معاون حمل و نقل شهرداری تهران اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است و مشکلات حقوقی و دعاوی پایانه را پیگیری و رفع کرده است تا بتوانند عملیات عمرانی را شروع کنند، افزود: اما این مقدمه ای است که باید خیلی زودتر از این، فراهم می شد ولی با این حال حل مشکل حقوقی پایانه یک اقدام رو به جلو است تا کار ساخت و ساز را عملا شروع کنند.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه شورای شهر و معاون حمل و نقل شهرداری تهران بهره برداری از این پایانه را به عنوان یک کار اولویت دار پیگیری خواهیم کرد، افزود: روند پیگیری موضوع را خوب می‌بینم؛ اما برای کار اجرایی و فنی هنوز عملا آثاری دیده نشده است و امید است در دو ماه باقی مانده سال و شروع سال آینده این پروژه که تنها چند کار جزئی همچون نصب پله برقی، راه‌اندازی آسانسور و جایگزینی شیشه‌های شکسته دار، انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که مدیران پیشین اعلام کرده بودند که پایانه شرق به دلیل سفر مردم با خودروی شخصی به شمال کشور، کارآیی لازم را ندارد، افزود: این تصور غلط است چراکه همین حالا روزانه هزاران دستگاه اتوبوس مسافران بین شهری را به تهران منتقل می کنند و بر همین اساس باید این پایانه تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *