نصب ۱۰۰۰ قطعه پارچه نویسی شعارهای انقلاب در مسیر راهپیمایی۲۲ بهمن

۱۰۰۰ قطعه پارچه نویسی شعارهای انقلاب اسلامی در تهران در مسیر راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن نصب شد.

به گزارش سادس، رضا صیادی مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران،‌ در حاشیه بازدید از فرآیند خطاطی و پارچه‌نویسی ویژه ایام دهه فجر در خانه اتحادیه واقع در خیابان فردوسی – کوچه هنر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پارچه‌نویسی یکی از رویدادهای دوران انقلاب اسلامی بویژه ایام مربوط به بهمن ماه سال ۱۳۵۷ است و در واقع هموطنان خاطرات نوستالژیکی از پارچه‌نویسی در آن زمان به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی و شعارهای مربوط به آن زمان دارند.

وی تاکید کرد: رفته رفته و با بروز و ظهور تکنولوژی پارچه‌نویسی، این هنر به فراموشی سپرده شد و همکاران ما در معاونت فرهنگی سازمان زیباسازی همزمان با دهه فجر امسال، برنامه‌ای را تحت عنوان «کاتبان روایت انقلاب» در دستور کار خود قرار دادند.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: در همین ارتباط حدود ۵۰ نفر از هنرمندان، کاتبان و خوشنویسان و خطاطان شناسایی شدند و در محل خانه اتحادیه حاضر و اقدام به پارچه‌نویسی مربوط به دهه فجر کردند.

صیادی با بیان اینکه هزار پارچه برای دهه فجر با شعارهای مربوط به انقلاب آماده شده است، گفت: این پارچه‌ها در محور مسیر راهپیمایی از میدان امام حسین تا میدان آزادی نصب خواهد شد البته بخش دیگری از این پارچه‌ها در ۲۲ منطقه از تهران در اختیار مساجد قرار خواهد گرفت تا در معابر و خیابان‌های فرعی این مناطق نیز نصب شود.

وی گفت: در قالب این پویش به خاطرات شیرین و بعضا تلخ در ۴۴ سال گذشته پرداخته و آنها را مرور کرده‌ایم. خاطراتی که آنها را داشته‌ایم.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین درخصوص دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده توسط این سازمان در ایام دهه فجر امسال گفت: المان‌های حجمی مربوط به تلویزیون و رادیوی انقلاب و همچنین دوربین خاطره در میادین و خیابان‌های سطح شهر تهران همزمان با دهه فجر در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، صیادی در خصوص زمان نصب پارچه‌نویسی‌های مربوط به دهه فجر گفت: از امشب به تدریج این پارچه‌ها در مسیرهای اشاره شده نصب خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *