صفری : کارگزاران کشور در شیوه مدیریت خود تجدید نظر کنند

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی خطاب به کارگزاران کشور گفت: مسائل و مشکلات عدیده در مقابل راه پیشرفت ملت ایران قابل برطرف شدن است و قوای سه گانه باید در شیوه مدیریت خود تجدید نظر کنند.

به گزارش سادس، محمد صفری ملک میان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه (۱۱ بهمن) مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ ضمن محکوم کردن حملات استکبار در جهت اهانت به قرآن کریم، به این مزدوران اعلام می کنیم با این رفتارها نه تنها موفق نمی شوید بلکه چهره پلیدتان رسواتر خواهد شد و این را بدانید با این رویکردها موجبات اسلام خواهی را در جوامع حتی غیر مسلمان بیشتر از همیشه فراهم می آورید.

وی خطاب به جریان استکبار غربی و اتحادیه اروپا گفت:‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ و عقاید مردم دارد و این مولود انقلاب خمینی کبیر برآمده از روحیه استکبارستیزی ملت ایران است. سپاه پاسداران یک گروه شبه نظامی نیست که برای آن توطئه چینی کنید، سپاه قدرتمندتر از آن چیزی است که فکر آن را می کنید. سپاه در ایران همان ارتش و ارتش همان سپاه است و دو بال برای جمهوری اسلامی ایران هستند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه امنیت غرب آسیا مدیون مردان پولادین سپاه است، گفت: برخی از دول عربی که لیاقت تامین امنیت خود را ندارند می خواهند کالای امنیت خود را از رژیم صهیونیستی تامین کنند؛ اینها بدانند این رژیم سفاک دچار تزلزل امنیتی شده است. بدانید سپاه پاسداران است که می تواند امنیت و آرامش را برای شما و کل خاورمیانه به ارمغان بیاورد. امروز به ضرس قاطع می گوییم اگر سپاه نبود خاورمیانه ای نبود.

صفری در ادامه خطاب به کارگزاران دولت، مجلس و دستگاه قضایی عنوان کرد: ‌برای این انقلاب با عظمت که آمال مستضعفان جهان بوده هزینه های بسیاری شده است و ابرمردانی مانند شهیدان بهشتی ها، رجایی ها و سلیمانی ها برای آن هزینه شده و باید قدر آن را بدانیم که قدر آن محبت و خدمت به خلق است. مسائل و مشکلات عدیده در مقابل راه پیشرفت ملت ایران قابل برطرف شدن است، قوای سه گانه و نهادهای حاکمیتی باید در نوع و شیوه مدیریت خود تجدید نظر کنند.

وی  گفت: دولت همسو و مقید به مبانی انقلاب در حد عالی خود است، همه موظف به حمایت از این دولت هستیم. رویکرد دولت نیز تعامل با مجلس می باشد، اما این به آن معنی نیست که در برخی مواقع شاهد رفتارهایی باشیم که مردم تصور کنند دولت راه خودش را می رود و مجلس هم راه خودش، چراکه این مساله با روح استقلال مجلس در تضاد است و باید در راهبری مسائل کلان مجلس تجدید نظر شود. هر چند مجلس مصوبات خوبی طی ۲.۵ سال گذشته داشته، اما غفلت در برخی موضوعات و عدم میدان داری مجلس موجب برخی نگرانی ها شده است.

نماینده مردم رودسر در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: تیم شما از بی نظمی مفرطی رنج می برد که رهبری نیز نسبت به آن متذکر شدند، لذا جهت حصول نتایج بهتر باید این منظومه را مدیریت کنید. مساله بعدی انتصابات در سطوح مختلف است، افرادی در حوزه های مختلف گمارده شده اند که کارآمدی و تعهد لازم را ندارند، حتما درباره بسیاری از این گزارشات بی خبر هستید. ما نمایندگان مجلس موظفیم واقعیت ها را پشت پرده را از طریق تریبون مجلس به شما برسانیم و دلیل آن این است که خیلی وقت برای شنیدن نظرات نمایندگان کارشناسی نمایندگان مجلس نمی گذارید.

صفری افزود: افرادی را انتصاب کرده اید که تعلق خاطری به شیوه و تفکر شما ندارند و با این افراد موفق نمی شوید و اینها دولت را به قهقرا می برند. در جریان انقلابی مدیران لایقِ کارآمدِ دلسوز فراوان است اما انتصابات شما در بخش های مختلف داد حتی مراجع تقلی را درآورده است. منافع دولت و منافع مجلس همان منافع انقلاب، نظام و مردم است. ما در کنار شما هستیم و کمک می کنیم اما باید بیشتر توجه به نظرات دلسوزان عضو داشته باشید.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه رئیس جمهور گرانی، تورم، بورس، خودرو، اشتغال و دیپلماسی خارجی را باید جدی تر بگیرد، در خصوص مسائل استان گیلان و حوزه انتخابیه اش گفت: در بخش کشاورزی چایکاران هنوز به دنبال اخذ مطالبات خود هستند، علیرغم اینکه ۶ ماه است که محصول خود را تحویل داده اند،‌ قیمت سم و کود مرکبات چند برابر شده اما قیمت مرکبات در گیلان ۱۴۰۰ تومان است. در بخش دامداری نیز افزایش قیمت نهاده های دامی موجب تعطیلی دامداری ها می شود. آقای رئیسی به دولت و تیم اقتصادی خود بگویید برنج محصولی استراتژیک است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *