شریعتی: صحبت‌های رحیمی جهان آبادی خارج از موضوع اصلاح قانون انتخابات بود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از صحبت‌های جلیل رحیمی جهان آبادی تاکید کرد که این اتهام درست نیست که مجلس یازدهم به فکر مردم نبوده چرا که مصوبات اقتصادی و عدالت محور این مجلس از مجموع سه مجلس گذشته بیشتر است.

به گزارش سادس، مالک شریعتی نیاسر در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در واکنش به صحبت‌های جلیل رحیمی جهان‌آبادی پیرامون بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس بیان کرد: زمانی که کسی خارج از موضوع در صحن مجلس صحبت می‌کند هیات رئیسه باید به آن تذکر داده و اگر صحبت‌های وی همچنان خارج از دستور بود میکروفن آن را قطع کنند؛ امروز همکار ما صحبت‌هایی خارج از موضوع اصلاح قانون انتخابات بیان کرد و به خلاف آنچه که خودش گفت یک نسخه انتخاباتی بود. اگر اجازه دهیم به موقع تذکر و اخطار مطرح شود دیگر نیازی نیست که سایر نماینده‌ها در میان صحبت‌های سایر نمایندگان دو – دو کرده و مانع نطق نماینده شود.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز همکار ما سایر نمایندگان را متهم کرد که به فکر مردم نیستند اما براساس آمار مجموع مصوبات اقتصادی و عدالت محور مجلس یازدهم در سه سال اخیر بیشتر از سه مجلس گذشته است. طرح‌های مختلفی در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در حوزه اقتصادی در حال بررسی است اما هر کمیسیونی نیز باید کار تخصصی خود را انجام دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر آقای رحیمی جهان‌آبادی به دنبال مطالبات مردم و به ویژه مردم حوزه انتخابیه خود بودند در یک سال ابتدایی این مجلس که دولت قبلی نیز روی کار بود به دنبال اتفاقی که در روابط با ترکمنستان رخ داد و سبب شد تا مردم حوزه انتخابیه ایشان امروز با مشکل گاز مواجه شوند به وزیر وقت تذکر می‌داد؛ چرا آن روز به فکر درد مردم حوزه انتخابیه خود نبود؟

وی در ادامه تاکید کرد: چرا در دولت قبلی ایشان به وزرای نفت و خارجه تذکر نداد که چرا نیروگاه نمی‌سازید؟ چرا طرح‌های اقتصادی را دنبال نمی‌کنید؟ در دولت قبل که ایشان حامی آن بود هیچ اثری از تدبیر و امید وجود نداشت. اینجا جای نطق سیاسی برای انتخابات نیست؛ اگر می‌خواهند صحبت‌های انتخاباتی کنند باید به موقع خود آن را انجام دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *