کالیفرنیا در شوکِ ۳ تیراندازی خونین ظرف ۸ روز

تیراندازی خونین روز دوشنبه (۲۳ ژانویه) در شهر ساحلی «هف‌مون بی»، سومین تیراندازی مرگبار طی هشت روز گذشته در کالیفرنیای آمریکا بود.

به گزارش سادس، عصر شنبه نیز در لس‌آنجلس یک مرد ۷۲ ساله ۱۱ نفر را به ضرب گلوله کشت و ۹ نفر دیگر را زخمی کرد و هفته گذشته هم در تیراندازی که به روش اعدام‌های کارتل‌های موادمخدر توصیف شده، شش عضو از چهار نسل یک خانواده کنار هم کشته شدند.

پس از آن که روز دوشنبه یک مرد ۶۶ ساله در جریان کینه‌توزی با همکاران سابق خود هفت نفر را در جنوب سانفرانسیسکو کشت، بحث و نگرانی پیرامون راه‌های پیشگیری از کشتار با اسلحه در این ایالت در کرانه غربی آمریکا دوباره بالا گرفته است.

این سه حمله مسلحانه که مجموعا ۲۴ کشته داشته، یک بار دیگر بحث قوانین مالکیت سلاح را در آمریکا و به ویژه کالیفرنیا داغ کرده است.

آن طور که رسانه‌های آمریکا گزارش می‌کنند ژائو چونل، ۶۶ ساله که روز دوشنبه هفت همکار سابق خود که اکثرا چینی‌تبار بودند را کشت، سلاح خود را به طور قانونی خریداری کرده بود. این درحالیست که کالیفرنیا یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین مالکیت سلاح در کل آمریکا را دارد.

ژائو چونل پس از کشتن همکاران سابقش در یک مزرعه پرورش قارچ خود را تسلیم پلیس کرد اما مهاجم حمله روز شنبه به یک استودیو در شهر “مونته‌ری پارک” حومه لس‌آنجلس، پس از آن که پلیس خودروی او را محاصره کرد با سلاح گرم، خودکشی کرد.

هفته گذشته هم در بخش مرکزی کالیفرنیا و در شهر گوشن، شش عضو یک خانواده که در میان آنها از مادربزرگ تا نتیجه شش ماهه او بودند به طرز فجیعی کشته شدند.

بنابر گزارش بی بی سی، عصر روز گذشته (سه‌شنبه) “گوین نوزم”، فرماندار کالیفرنیا که به شهر ساحلی هف‌مون بی رفته بود در یک کنفرانس خبری و در حالی که تحت تاثیر این حوادث قرار گرفته بود به خبرنگاران گفته است از این که یک سری کلمات را “مکررا و مکررا” به مردمی بگوید که بارها آنها شنیده‌اند، بیزار شده است.

او گفت: آخر ما را چه شده است که اجازه می‌دهیم سلاح‌های جنگی با ظرفیت خشاب بالا در خیابان‌ها و پیاده‌روهای محل زندگی‌مان مورد استفاده قرار گیرد؟ چرا ما به چنین فرهنگی اجازه رواج و دوام داده‌ایم؟

فرماندار کالیفرنیا ادامه داد: فقط در آمریکا است که ما شاهد چنین نوعی از قتل‌عام هستیم.

همچنین تیراندازی خونین روز دوشنبه که در دو نقطه مختلف شهر ساحلی هف‌مون بی روی داد به اختلافات در محل کار نسبت داده شده است و قربانیان پنج مرد بزرگسال و دو زن بودند.

پلیس منطقه سنت ماته‌ئو می‌گوید قربانی هشتم پس از انتقال به بیمارستان تحت جراحی قرار گرفته و اکنون وضعیت او تثبیت شده است.

ضارب هم خود ساکن همین شهر بوده و پس از اتمام تیراندازی با پای خودش به ایستگاه پلیس رفت و در حالی که دوربین‌ها از او فیلم‌برداری می‌کردند خود را تسلیم کرد.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، بنابر داده‌های مرکز آرشیو خشونت با اسلحه، تیراندازی روز دوشنبه در شهر ساحلی هف‌مون بی، سی‌وهفتمین کشتار با اسلحه طی ۲۴ روز گذشته از سال ۲۰۲۳ بوده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *