پليس آينده؛ پليس افکار ساز و هوشمند

جانشين فرمانده انتظامي استان، پليس آينده را پليس افکار ساز و هوشمند دانست و افزود: نيروي انتظامي در راستاي برقراري نظم و امنيت پايدار به دنبال استفاده از همه ظرفيت هاي جامعه است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس ، سرهنگ “جعفر آژنگ” با اشاره به نقش رسانه ها در توليد احساس امنيت در جامعه، گفت: امنيت و احساس امنيت مي توانند به عنوان بازوي کمکي پليس در ترغيب شهروندان در زمينه مشارکت حداکثري در برقراري نظم و حاکميت قانون باشند .

وي پليس آينده را پليس افکار ساز و هوشمند دانست و افزود: نيروي انتظامي در راستاي برقراري نظم و امنيت پايدار به دنبال استفاده از همه ظرفيت هاي جامعه است.

جانشين انتظامي استان با اشاره به اهميت انعکاس اخبار در رسانه ها تصريح کرد : توجه و مطالعه اخبار و حوادث مرتبط با پليس در رسانه ها توسط مردم ، توانسته پتانسيل ايجاد حس همکاري و احساس مسئوليت در قبال امنيت شهروندان را ترغيب کند و موجب انتقال و انعکاس اخبار و اطلاعات به پليس شود.

وي نگاه امروز پليس را پاسخگويي به مطالبات و نيازهاي مردمي برشمرد و افزود: پليس به دنبال حل مسائل و مشکلات اجتماعي و امنيتي با راهکار و موضوعات اجتماعي است.

تأثير رسانه در شکل‎گيري افکار عمومي

سرهنگ آژنگ افزود : در هر جامعه، رسانه تأثير مستقيم در شکل‎گيري افکار عمومي دارد و با توجه به شناختي که رسانه‎ ها از آسيب‎هاي اجتماعي دارند ، مي‎تواند هم در موضوع پيشگيري از جرايم و ناهنجاري در جامعه و ايجاد و تقويت انگيزه هاي ياري رساني مردم با پليس در پيشبرد برنامه هاي اجرايي خود موثر باشد.

وي اظهار داشت : روزنامه‌ها ركن‌ واقعي‌ افكار عمومي‌ به شمار مي روند‌ و از برخي‌ جهات‌ برابر و حتي‌ بالاتر از قدرت هاي‌ مادي‌ هستند و اگر اعتقاد به اين مسئله که رسانه ها زبان گوياي مردم هستند ، وجود داشته باشد مي توان در راستاي پيشبرد اهداف و اصلاح امور گام برداشت و شاهد گره‎گشايي بسياري از مشکلات و نابساماني‎هاي جامعه بود.

سرهنگ آژنگ سامانه 197 را پل ارتباطي پليس با شهروندان عنوان کرد و گفت : پليس همواره در سامانه 197 پذيرا و گوش شنوا در خصوص پيشنهادات ، انتقادات و خواسته هاي مردم است.

جانشين انتظامي استان در خاتمه ، خدمتگزاري پليس به شهروندان را افتخار اين نيرو دانست و گفت : با برنامه ريزي صحيح و انجام برآوردهاي متقن همواره سعي بر خدمتگزاري بدون منت به شهروندان شده است و گواه اين موضوع حضور به موقع گشت هاي پليس 110 در کم ترين زمان ممکن و در راستاي خواسته و تماس شهروندان است.//

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *