قادری: دولت باید تمرکز بیشتری بر واگذاری اموال دولتی می‌کرد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رفت با توجه به وضعیت وصول درآمدهای نفتی و شرایط تحقق مالیات‌ها، دولت تمرکز بیشتری حتی فراتر از لایحه بودجه در واگذاری اموال و سهام شرکت‌های دولتی می‌کرد.

به گزارش سادس، جعفر قادری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی عملکرد مهمترین احکام تبصره ها و ردیف های مرتبط با واگذاری دارایی های مالی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور بیان کرد: بحث فروش سهام شرکت‌های دولتی و تاسیس صندوق پروژه که در بودجه سال جاری آمده است بر روی زمین مانده است. باید صندوق پروژه تاسیس می‌شد و سهام شرکت‌های دولتی با استفاده از ظرفیت مردمی به سمت اجرای پروژه‌های عمرانی هدایت می‌شد. اما اکنون این اتفاق نیفتاده و بخشی از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در تامین مالی دچار مشکل هستند.

نماینده شیراز در مجلس اظهار کرد: در شرایطی که ما نمی‌توانیم درآمدهای نفتی خود را به صورت کامل محقق کرده و وصول مالیات نیز تیغ دولت است باید دولت فراتر از آنچه در لایحه آمده نسبت به واگذاری اموال دولتی اقدام می‌کرد، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است. چرا باید طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی در وضعیتی باشد که برای ۱۰ میلیارد یک‌سال و اندی معطل بمانند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *