گلایه نماینده گرمسار و آرادان از عدم همراهی برخی مدیران با سیاست تمرکز زدایی دولت

سادس/سمنان نماینده مردم شهرستان گرمسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخلاف سیاست‌های دولت برای تمرکز زدایی ،در عملکرد بسیاری از مدیران کل استان سمنان همسویی و تبعیت با این برنامه دولت دیده نمی‌شود گفت: متاسفانه شاهد فرآیند رفتار آزاردهنده و هزینه بر کشاندن مردم از شهرستان‌ها به مراکز استان‌ها هستیم.

اردشیر مطهری ۴بهمن‌ماه با اشاره به اینکه همیشه یکی از گلایه‌های مدیران کل از وزارتخانه ها تمرکز گرایی و عدم واگذاری اختیارات به مدیران استانی بود گفت:  ریشه بی عدالتی‌ها و عدم توازن در پیشرفت نقاط مختلف کشور و شهرستان‌ها در تمرکزگرایی و تجمیع منابع و اختیارات در برخی مناطق به خصوص پایتخت و مراکز استان‌ها  است .

وی با بیان اینکه هر چند که برای تمرکز زدایی عزم جدی دارداظهار کرد: هم در تصمیمات کلان دولت و هم در وزارتخانه های مختلف این برنامه در حال اجرا ست و تفویض اختیار از وزارتخانه‌ها به مدیران استانی در بسیاری موارد آغاز شده،اما این روند  بین ادارات کل استان و ادارات شهرستان ادامه نمی یابد.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه  در عملکرد اغلب مدیران کل استان همسویی و تبعیت با  برنامه‌های دولت در رفع تمرکز گرایی دیده نمی شود.

مطهری اضافه کرد: امروز شاهدیم که مدیران کل ، تمام اختیارات را در مرکز جمع کرده و با مقاومت عجیب فرصت و اجازه انجام بسیاری از اقدامات و ارائه خدمات را به مدیران خود در شهرستان‌ها نمی‌دهند.

وی اظهار کرد: در  دیدار با مردم بارها نارضایتی از رفت و آمدهای متعدد به مرکز استان،صدمات مالی و حتی جانی فراوان در این رفت و آمدها و گلایه از تمرکز اختیارات در مرکز استان که واقعا مانند یک درد مزمن شده را شنیده ام.

نماینده مردم شهرستان گرمسار با بیان اینکه سرمایه گذاران و فعالین بسیاری را میشناسیم که در این رفت و امدها به مرکز استان و بروکراسی پیچیده که متاسفانه گاها فساد برانگیز هم هست،از سرمایه گذاری در منطقه و استان و یا حتی از اصل سرمایه گذاری و تولید منصرف شده اند، در گرمسار و آرادان مردم موارد متعددی از تصادف و فوت افرادی که جهت دریافت مجوز و تسهیلات و امثالهم به مرکز استان سفر کرده اند را به خاطر دارند.

اردشیر مطهری تصریح کرد: امکان کوتاه کردن بروکراسی های خسته کننده و مضر اداری ، تسهیل در دریافت مجوز فعالیت و ارائه بسیاری از خدمات به نحو مطلوبتر از مرکز استان در ادارات شهرستان‌ها وجود دارد که در صورت عملی شدن ضمن حفظ شان ،موجب انگیزه بخشی به فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران و رضایتمندی مردم خواهد شد.

وی  در ادامه گفت: متاسفانه مقاومت غلطی در برخی مدیران استان در زمینه واگذاری اختیارات به شهرستان‌ها وجود دارد.

 نماینده مردم شهرستان گرمسار با اشاره به اینکه سرمایه‌ گذاران و تولید گران حوزه انتخابیه از اینکه باید بارها و بارها برای انجام یک کار کوچک به مرکز استان بروند گلایه دارند گفت:سرمایه گذار را مجبور می‌کنیم به دفعات این راه طولانی را با وجود خطر تصادف و صرف هزینه های بسیار طی کند و ساعت‌ها هم در فلان اداره کل پشت در دفتر مدیران معطل بماند که یک تسهیلاتی یا فلان مجوز را به او بدهیم و این در حالی است که می توان با تفویض اختیارات ،خیلی از کارها را  با سرعت و کیفیت بالاتر در ادارات شهرستان انجام داد و از مرکز استان بر آن نظارت کرد.

وی خاطرنشان کرد: از فعال اقتصادی در آرادان شنیدم که برای دریافت ۲ میلیارد وام که در برابر سرمایه گذاری اش ناچیز است چندین و چند بار به مرکز استان رفته و آمده و هنوز هم انجام نشده،این کارها بستن زنجیر به دست و پای سرمایه گذار و تولید کننده و مردم است و از اهداف دولت و مجلس فاصله دارد.

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقدر مردم را برای هرکاری از شهرستانها به سمنان نکشانید افزود: بهتر است که مدیران استانی ،اختیارات لازم را به مدیران و کارشناسان خود در شهرستان‌ها بدهند و در عوض به برنامه ریزی و اجرای بیشتر شفافیت،پاسخگویی و نظارت که از اهداف دولت و مجلس به خصوص در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هست بپردازند.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *