روایت روز/ ماجرای کارتِ سفید، بچه غول رکوردشکن و مچ‌اندازی یحیی و مورایس!

روایت روز/ ماجرای کارتِ سفید، بچه غول رکوردشکن و مچ‌اندازی یحیی و مورایس!

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از اختلاف دستمزد رونالدو با بودجه ورزش ایران، جدال جذاب سپاهان و پرسپولیس، بچه غولی که در آستانه رکورد شکنی است تا حضور ۳۰ هزار تماشاگر در بازی استقلال – ملوان.

به گزارش سادس، از زمان جام جهانی ۱۹۷۰، کارت‌های زرد و قرمز از سوی داوران به بازیکنان متخلف داده شده است. با این حال، داوران در حال حاضر کارت دیگری در جیب خود دارند؛ کارت سفید و در جریان بازی زنان بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون این کارت برای اولین بار در فوتبال حرفه ای مورد استفاده قرار گرفت. در این دیدار بنفیکا ۳ بر صفر مقابل رقیب سرسخت، اسپورتینگ خود پیش بود که یکی از بازیکنان دچار مصدومیت و ناراحتی شد و کادر پزشکی هر  دو تیم برای کمک به او با ورود به زمین، با هم متحد شدند. به همین خاطر داور بازی به تیم پزشکی کارت سفید داد.

کمیسیون ورزشکاران؛ قهرمانانی با وعده‌های پوشالی!

با وجود گذشت ۱۴ ماه از فعالیت کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک، فعالیت‌های این کمیسیون هیچ خروجی خاصی نداشته است؛  کمیسیون ورزشکاران که یکی از مهمترین کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک محسوب می‌شود، نتوانسته انتظارات را برآورده کند و بعد از گذشت یک سال و دوماه از زمان انتخابات، هیچ خروجی خاصی نداشته و هیچ وعده‌ای را به سرانجام نرسانده است.

رییس فدراسیون گلف انتخاب شد

حمید عزیزی با رای مجمع انتخاباتی به مدت چهار سال به عنوان رییس فدراسیون گلف انتخاب شد. مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون گلف دوشنبه، سوم بهمن به ریاست محمد پولادگر، معاون قهرمانی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد و مناف هاشمی نیز به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک در مجمع حضور داشت. در پایان رای‌گیری از ۵۱ رای ماخوذه،  حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف ۳۶ رای را کسب کرد و برای چهار سال دیگر به عنوان رییس این فدراسیون باقی ماند. الهام اکبری ۱۱ رای و امیر غریبلو نیز  ۴ رای کسب کردند.

غایب بزرگ ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: ساره جوانمردی به دلایل مشکلات شخصی در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین شرکت نمی کند، اما در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک پاریس حضور خواهد داشت.

بچه غول، ۱۰ گل تا شکستن رکورد 

منچسترسیتی با درخشش ارلینگ هالند موفق شد با ۳ گل ولورهمپتون را مغلوب کند. هر ۳ گل سیتی‌زن‌ها را در این دیدار، هالند وارد دروازه گرگ‌ها کرد. هالند در گذشته در دورتموند و سالزبورگ نیز عملکرد قابل قبولی داشته است.  ارلینگ هالند تا اینجای فصل در ۱۹ بازی از ۲۰ بازی لیگ در این فصل در ترکیب تیمش حضور داشته و تاکنون ۲۵ گل به ثمر رسانده است. جالب است بدانید که محمد صلاح و هیونگ مین سون بهترین گلزنان فصل گذشته هر کدام در ۳۸ بازی ۲۳ گل به ثمر رسانده بودند.

جدال جذاب پرسپولیس-سپاهان در جام حذفی

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال امروز (دوشنبه) در سازمان لیگ فوتبال برگزار شد. تیم‌های آلومینیوم اراک،   استقلال، پیکان تهران، پرسپولیس، فولاد خوزستان، گل‌گهر سیرجان، سپاهان اصفهان، مس رفسنجان، نساجی مازندران، هوادار تهران، مس کرمان، ملوان بندرانزلی، نود ارومیه، استقلال ملاثانی، دریا بابل و پارس جنوبی جم در این مرحله حضور دارند.

انتقاد کمیته پارالمپیک از بودجه ۱۴۰۲

سرپرست دبیری کمیته ملی پارالمپیک گفت: اگر مجلس در بودجه سال آینده کمیته ملی پارالمپیک اعتبار ویژه‌ای در نظر نگیرد، برای آماده‌سازی ورزشکاران اعزامی به بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود.

اختلاف پرسپولیس و نعمتی بر سر فسخ قرارداد!

بعد از تصمیم یحیی گل‌محمدی مبنی بر کنار گذاشتن سیامک نعمتی از تیم پرسپولیس، این بازیکن در لیست مازاد باشگاه قرار گرفت و حالا قرار است بعد فسخ قراردادش به تیم دیگری پبیوندد اما در این میان اختلافاتی وجود دارد.

حضور ۳۰ هزار تماشاگر در بازی استقلال – ملوان

با اعلام منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال، در جریان دیدار استقلال و ملوان در هفته هفده رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، حداکثر ۳۰ هزار تماشاگر در استادیوم آزادی حضور خواهند داشت. به گفته این عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، حداکثر ۳۰ هزار نفر در ورزشگاه آزادی حضور خواهند داشت و ظرفیت حضور تماشاگران در هر بازی لیگ برتر به شرایط ورزشگاه میزبان بستگی دارد.

سجادی: دستمزد رونالدو چند برابر بودجه ورزش ایران است

حمید سجادی با اشاره به کاستی‌های موجود برای تامین هزینه‌های فدراسیون‌ها گفت: همه فدراسیون‌های ما ۲۰ میلیون دلار و یک ورزشکار ۸۰ میلیون یورو در سال هزینه دارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *