زیرساخت‌های گردشگری در لرستان تقویت شوند

سادس/لرستان نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های گردشگری در لرستان تقویت شوند.

حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با سادس اظهار کرد: حوزه گردشگری در استان نیاز به کار بیشتر داشته و باید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدامات اساسی در این بخش انجام دهد.

وی افزود: مناطقی در لرستان که آثار تاریخی و فرهنگی در آنها وجود دارد زیرساخت لازم برای جذب گردشگر را ندارند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مناطق ویژه گردشگری که مردم می‌توانند استفاده کنند چنانچه زیرساخت لازم را نداشته باشند رغبتی برای استفاده از آن نشان نمی‌دهند.

کاظمی بیان کرد: متاسفانه روی غار کلماکره در پلدختر به عنوان یک پتانسیل گردشگری استان هیچ کاری انجام نشده است.

وی با بیان اینکه تالاب‌های ۱۱ گانه پلدختر زیرساخت مناسب ندارند، اضافه کرد: برای غار و کاروانسرای کوگان و آبشار افرینه متاسفانه هزینه چندانی نشده است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای ایجاد زیرساخت در مکان‌ها ذکر شده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور یا برنامه ندارد و یا اعتباری در نظر نمی‌گیرد که حداقل زیرساخت‌ها ایجاد شود.

کاظمی اظهار کرد: بی‌توجهی میراث فرهنگی کشور به قابلیت‌ها، پتانسیل‌ها و سرمایه‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی مورد انتقاد جدی مردم لرستان است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که زیرساخت‌های لازم برای این سرمایه‌ها در نظر گرفته شود لرستان می‌تواند مرکز توجه گردشگران داخلی و خارجی باشد.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: پل‌های تاریخی شهرستان منحصر به فرد هستند که نیاز به مرمت دارند تا مردم به تاریخ و پیشینه این مناطق پی ببرند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *