اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز مازندران

سادس/مازندران رئیس پلیس راه کشور با اعلام اینکه به دستور رئیس جمهوری مقرر شد ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار ملی برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز راه‌های استان مازندران اختصاص داده شود، گفت: منتظر اختصاص این اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم تا سازمان راهداری این اقدام مهم را آغاز کند .

حسن مومنی در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگوی اختصاصی با سادس، با اشاره به اینکه استانداران سراسر کشور در کنترل و کاهش تصادفات جاده‌ای در ایام تعطیل عید نوروز  به درستی ایفای مسئولیت کردند و پای کار بودند که نشان دهنده عزم دولت سیزدهم در این راستا است، اظهار کرد: ۷ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را تصادفات جاده‌ای به خود اختصاص می‌دهد که یک هزینه بسیار بالا است و به نوعی پیشگیری از تصادفات سرمایه گذاری زود بازده است.

وی افزود: سالانه ۱۷ هزار کشته و ۳۰۰ هزار مجروح را در تصادفات جاده‌ای شاهد هستیم که تبعات اجتماعی سنگینی را در بر دارد .

رئیس پلیس راه کشور از ظرفیت‌های استان مازندران و سهم مشارکت اجتماعی صنایع در حوزه تصادفات اشاره کرد و گفت: باید به‌صورت دقیق از این ظرفیت‌ها استفاده شود چرا که بخش مهمی از جاده‌های استان توسط صنایع و واحدهای تولیدی جهت حمل و نقل کالا و تولیدات‌شان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد :به دستور رئیس جمهوری مقرر شد ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار ملی برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز راه‌های استان مازندران اختصاص داده شود که منتظر اختصاص این اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم تا سازمان راهداری این اقدام مهم را آغاز کند .

مومنی با بیان اینکه ۱۱ درصد تصادفات جاده‌ای کشور مربوط به موتورسواران است، تصریح کرد: ولی در مازندران این میزان ۱۹ درصد است لازم است چاره‌ای برای کاهش این میزان از تصادفات اندیشیده شود .

وی ۳۹ درصد جانباختگان تصادفات جاده‌ای را مربوط به نقاط روستایی دانست و گفت: باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها اطلاع رسانی مناسب از نقاط حادثه خیز روستایی انجام شود. تحقیقات نشان می‌دهد اجرای طرح همیار پلیس در کاهش تصادفات ۱۸ درصدی تاثیر داشته است .

شناسایی ۳۰ نقطه حادثه خیز در مازندران

رئیس پلیس راه کشور با اعلام اینکه۳۳۹۲ نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شده است که تاکنون ۶۶۲ نقطه برطرف شد، اظهار کرد: ۸۸۷ نقطه حادثه خیز در اولویت قرار گرفته است که ۳۰ نقطه مربوط به استان مازندران است .

این مسئول افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه امسال در مازندران ۴۲۴ نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند که شاهد افزایش ۹ درصدی در این راستا بودیم .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *