گسترش رمزینه های سریع پاسخ در کتب درسی/ تولید ۲ راهنمای معلم برای سال آینده

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از تدوین دو راهنمای عمل برای معلمان در حوزه سواد فضای مجازی و آسیب های اجتماعی برای سال تحصیلی آینده خبر داد و خواستار توجه به اعتبارات این سازمان به جهت ارتقای تولید کیفی محتوای آموزشی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی لطیفی در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به توسعه رمزینه های سریع پاسخ در کتب درسی سال تحصیلی آینده که ذیل بسته های تربیت و یادگیری قرار می‌گیرد اظهار کرد: علاوه بر این، برنامه ای برای تدوین و آماده سازی راهنماهای معلم در سال آینده داریم. 

وی افزود: یکی از این راهنماها مربوط به سواد فضای مجازی است. اصلاحاتی را در برخی کتاب های ابتدایی در حد درج برخی فعالیت ها و تکالیف در دست انجام داریم که مرتبط با فضای مجازی و نوع ارتباط دانش آموزان با فضای مجازی است. این کار مستلزم آن است که معلم یک راهنمای جامعی در اختیار داشته و بتواند با ذهنیتی یکپارچه، تعاملش با دانش آموزان خود را تنظیم کند. 

به گفته رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی راهنمای دیگر به حوزه آسیب های اجتماعی مرتبط است و در صدد آن هستیم راهنمای معلمی را در این زمینه تهیه کنیم.

وی درباره بودجه پیشنهادی برای سازمان پژوهش در سال آینده گفت: بخش قابل توجهی از آنچه در اعتبارات سالانه سازمان پژوهش دیده می‌شود یارانه کاغذ است. یارانه کاغذ امری ضروری است که باید در بودجه سالانه دیده شود، اما علاوه بر آن یکی از مواردی که باید در بودجه به آن توجه شود اعتبار لازم برای تهیه کتاب مناطق محروم بخصوص استان سیستان و بلوچستان است.

لطیفی ادامه داد: کتاب درسی در این استان رایگان است اما چون اعتبارات لازم دیده نمی‌شود فقط بدهی ما را به شرکت ها افزایش می دهد. 

وی با اشاره به اینکه مسئله دیگر اینکه اگر میزان بودجه مورد نیاز برای تولید محتوا رشد یابد دست ما برای تولید کیفی بازتر می‌شود اظهار کرد: از این جهت رشد قابل‌توجهی در لایحه بودجه نداشته ایم. تکالیفی نیز در هیئت امنای سازمان برعهده ما قرار گرفته که در بودجه نیامده و درحال رایزنی هستیم تا به صورت مستقل دیده شود. 

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *