اداره‌کل عشایری جنوب لرستان در پلدختر تأسیس شود

سادس/لرستان نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به حضور عشایر در شهرستان انتظار می‌رود یا اداره‌کل عشایری جنوب لرستان یا جایگاهی تحت عنوان معاون عشایری استان مستقر در پلدختر و ارتقاء سازمانی امور عشایری پلدختر در سطح اداره‌کل انجام شود.

سیدحمیدرضا کاظمی سی‌ام دی ماه در نشست بررسی وضعیت کشاورزی شهرستان پلدختر که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: پلدختر سومین شهرستان پهناور در لرستان است.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد جمعیت لرستان روستایی هستند که اکثر آن‌ها به کشاورزی و دامداری مشغولند و ۷۲ بار مورد حمله دژخیمان رژیم بعثی قرار گرفته و در بمباران‌ها ۱۰۰ درصد تخریب و ۳۳۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده، لذا حق مردم توجه ویژه به این شهرستان است.

کاظمی ادامه داد: در سیل فروردین ۹۸ به زیرساخت‌های کشاورزی خسارات زیادی وارد شد و به زمین‌های کشاورزی مردم بیش‌از ۴۰۰ هکتار ۱۰۰ درصد تخریب شدند که تا این لحظه هیچگونه خسارتی داده نشده است.

نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ۲۰۰۰ میلیارد کمتر از استان‌های دیگر در سفر دولت به زیرساخت‌های لرستان توجه شده است.

وی ادامه داد: استمهال وام‌های کشاورزان که شغل و کشاورزی آن‌ها تحت تأثیر سیل قرار گرفته حق مردم است.

کاظمی تصریح کرد: سیلاب خسارت‌های زیادی به استان وارد کرده، سدهای چولهول و بن لار می‌تواند از سیلاب جلوگیری کند و بحث طرح‌های آبخیزداری و آب‌خوان‌داری و بندهای سنگی ملاتی و خاکی است.

نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ۲۰۰۰ هکتار طرح‌های تحت فشار و باغات و اراضی کشاورزی ماست که درخواست شهرستان این است بر اثر سیل جاده‌های بین مزارع و آب‌بند خسارت زیادی دیدند که تاکنون نیز جبران نشده است.

وی افزود: خشکسالی خسارات زیادی به کشاورزان وارد کرده و انتظار است استمهال وام‌های کشاورزان، دامداران و باغداران که براثر خشکسالی به آن‌ها خسارت وارد شده انجام شود.

کاظمی تصریح کرد: ۱۵ هزار نفر جمعیت عشایر مهاجر با حدود دو میلیون رأس دام سبک به مدت هفت ماه در شهرستان پلدختر مستقر هستند، ادارات عشایری شهرهای خودشان اعتبار را می‌گیرند ولی عشایر در این شهرستان مستقر هستند، انتظار ما این است که از سرجمع اعتبارات کل شهرستان‌ها و حتی کرمانشاه و همدان اعتباری به این شهرستان اختصاص دهید.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه ۱۵ هزار عشایر مهاجر و ثابت با دو میلیون دام در شهرستان پلدختر زندگی می‌کنند، یا اداره‌کل عشایری جنوب لرستان یا جایگاهی تحت عنوان معاون عشایری استان مستقر در پلدختر و ارتقاء سازمانی امور عشایری پلدختر در سطح اداره‌کل انتظار داریم.

وی تصریح کرد: ۵۷ مرکز خدمات کشاورزی در لرستان داریم که هیچگونه امکانات، ماشین‌آلات و تجهیزات اداری ندارند.

کاظمی افزود: قبلاً وامی به کشاورزان جهت خرید ماشین‌آلات کشاورزی داده می‌شد که الان دو سال است پرداخت نمی‌شود، درخواست ما این است که سهمیه لرستان را افزایش دهید که مردم با دریافت تسهیلات مشکلات خود را حل کنند.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *