ارزش افزوده آموزش و پرورش بالاتر از معدن است

سادس/گیلان وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به نقش آموزش و پرورش در حکمرانی اقتصادی، اضافه کرد: آموزش و پرورش بعد از معدن بالاترین ارزش افزوده را دارد و نرخ ارزش افزوده آموزش ابتدایی دو برابر دوره دانشگاه است.

یوسف نوری پنجشنبه ۲۹ دی ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان در سالن غدیر استانداری، با تاکید بر لزوم شناسایی ظرفیت ها و نارسایی های حوزه آموزش و تربیت، اظهار کرد: معلمان تعلیم و تربیت افسران سپاه پیشرفت کشور هستند.

وی با بیان اینکه از هر دو مدرسه یک مدرسه توسط خیرین ساخته می شود افزود: امسال ۱۱۰۰ میلیارد تومان در اصفهان و ۷۰۰ میلیارد تومان در هرمزگان تعهد احداث مدرسه خیرساز داریم.

وزیر آموزش و پرورش خیرین را مظهر بر و نیکوکاری دانست و عنوان کرد: در کنار توجه به فضاهای فیزیکی آموزشی، باید به تربیت و پرورش توجه کنیم تا در آینده نسلی خیر داشته باشیم.

نوری، نظام آموزش و پرورش عمومی را بستر حکمرانی برای رسیدن جامعه به قله های تعالی دانست و گفت: از سال های گذشته خرده نظام های مبتنی بر اقتصاد موجب شده شاهد نارسایی های آموزشی و پرورشی باشیم، این در حالی است که معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری همواره فرهنگ را پایه دانسته اند.
وی با بیان اینکه پیاده سازی فرهنگ در بستر برنامه ریزی فرهنگی آموزش و پرورش محقق می شود، تاکید کرد: دانش آموزان در سنین نوجوانی قرار دارند و فرهنگ در این دوران ملکه می شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش آموزش و پرورش در حکمرانی اقتصادی، اضافه کرد: آموزش و پرورش بعد از معدن بالاترین ارزش افزوده را دارد و نرخ ارزش افزوده آموزش ابتدایی دو برابر دوره دانشگاه است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد هنرجویان هنرستان ها وارد بازار کار می شوند، گفت: نرخ بازگشت سرمایه در آموزش و پرورش کمتر از ۱۰ نیست، در حالی که این نرخ برای صنایع کمتر است.

نوری عدم توجه به نظام آموزش و پرورش را در حوادث اخیر مشهود دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید موکد بر مقوله تربیت دارند و لذا رسیدگی به این مهم در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *