بهینه‌سازی مصرف؛ راهکار اصلی رفع کمبود گاز

سادس/همدان عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مصرف بهینه گاز و صرفه جویی راهکار اصلی است، گفت: در بودجه ۱۴۰۲ محورهای بهینه سازی مصرف گاز مشخص می شود تا مصرف به صورت کمی قابل کنترل باشد.

هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به تولید ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز به صورت روزانه در کشور و توزیع در شبکه سراسری افزود: شبکه گاز خانگی در بازه آذرماه تاکنون با مصرف روزانه ۵۶۰ تا ۶۸۰ میلیون مترمکعب گاز، سهم عمده مصرف گاز در کشور را شامل می شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروگاه ها به روزانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز نیاز دارند، ادامه داد: در مجموع میزان مصرف گاز در کشور بیش از میزان تولید است و راهکار دولت با آغاز فصل سرما کاهش سهم نیروگاه ها و صادرات بود تا بتواند سهم شبکه خانگی را تامین کند.

بیگی نژاد با اشاره به افت فشار و قطعی گاز در شش استان شرقی کشور طی چند روز اخیر بیان کرد: امسال به علت  سرمای بی سابقه و افزایش یک‌باره مصرف گاز، با قطعی هایی در استان های شرقی کشور مواجه شدیم که در صورت مصرف بهینه، این قطعی ها را نداشتیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به تلاش وزارت نفت برای ذخیره سازی و توسعه میادین گاز اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های حوزه نفت و گاز چهار تا پنج سال زمان نیاز دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *