انتقاد امانی از ساخت بازارسنگ اسلامشهر در حریم تهران و درخواست چمران برای ورود شهردار به موضوع

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که شهرداری اسلامشهر در نظر دارد در حریم منطقه ۱۸ یک بازار سنگ بسازد.

به گزارش سادس، ناصر امانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرستان اسلامشهر از سال ۹۸ به قصد انتقال بازار سنگ اسلامشهر از سطح شهرستان به محل مجاور بزرگراه آزادگان در حریم منطقه ۱۸ با مشارکت بخش خصوصی و اتحادیه مذکور اقدام کرده است، گفت: این انتقال بازار سنگ به استناد صورتجلسه سال ۹۶ شورای برنامه ریزی استان بوده که اعتبار این صورتجلسه یک سال بوده و حالا تمام شده است.

وی با بیان اینکه اسلامشهر می‌خواهد بر ملکی به مساحت ۱۶۷ هزار متر مربع این بازار سنگ را که در محدوده اتوبان تهران – ساوه و در مسیر اتصال به فرودگاه امام خمینی (ره) است بسازد، گفت: پیش از این شهرداری منطقه ۱۸ با پیگیری زیاد توانست در سال ۹۸ با حکم قضایی اقدام به رفع خلاف کند؛ اما متاسفانه حالا مجددا شرکت تعاونی مذکور بدون توجه به عدم اعتبار صورتجلسه و همچنین عدم رعایت اسناد بالادستی و همچون مصوبه شورای عالی شهرسازی و بدون رعایت پهنه که اینجا کشاورزی است، اقدام به اجرای کار و قطعه بندی زمین کرده است و از شهرداری و رئیس شورا می‌خواهیم که فکری به حال این اقدام شهرداری اسلامشهر کنند.

درخواست چمران از زاکانی برای ورود به ساخت بازار سنگ اسلامشهر در حریم تهران

به گزارش سادس، مهدی چمران در واکنش به تذکر ناصر امانی عضو شورا مبنی بر ساخت بازار سنگ اسلامشهر در حریم منطقه ۱۸ گفت: شهردار منطقه ۱۸ در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد و من با استاندار در این خصوص تماس گرفتم.

رییس شورای شهر تهران گفت: از شورای شهر اسلامشهر و شهرداری اسلامشهر می‌خواهم که به حریم دست اندازی نکنند و مطابق قانون عمل کنند و نمی‌توانند در حریم شهر تهران سنگ بری‌ها را مستقر کنند.

وی افزود: از زاکانی می‌خواهیم که معاونت حقوقی را در این زمینه فعال کند و همچنین از شهردار منطقه ۱۸ می‌خواهم از آنجایی که قانون پشت او هست خودشان رأسا اقدام کرده و از ساخت و ساز جلوگیری کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *