ساماندهی کارتن‌خواب‌ها در سوز سرما/ با ۱۲۳ تماس بگیرید

سادس/گلستان مدیرکل بهزیستی استان گلستان از ساماندهی کارتن‌خواب‌ها، افراد بی‌سرپناه، کودکان کار خیابانی و معتادان متجاهر در سطح استان خبر داد.

عارف کیانی در گفتگو با خبرنگار سادس با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای خدمت‌رسانی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی در موج سرما و یخبندان اظهار کرد: قریب به ۲۲ مرکز شبانه‌روزی توانبخشی تحت پوشش سازمان بهزیستی در گلستان فعالیت می‌کنند که هفته گذشته جلسه ستاد بحران تشکیل دادیم و تمهیدات لازم برای برقراری گاز در مراکز تحت پوشش بهزیستی اندیشیده شده و علاوه‌بر آن سوخت جایگزین نیز برای این مراکز تامین شد.

وی ادامه داد: یکی از مراکز تحت پوشش ما شیرخوارگاه ویژه کودکان صفر تا دو سال است که این مراکز برای ما اهمیت بالایی دارند و تمام تمهیدات لازم برای تداوم خدمت‌رسانی گاز به آن اندیشیده شده و در حال حاضر مشکل خاصی ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان به ساماندهی معتادان متجاهر، کارتن‌خواب‌ها، کودکان خیابانی در سرما و یخبندان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هیچ خبری مبنی بر حضور کودکان کار خیابانی، افراد بی‌سرپناه و یا معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها در سرما و یخبندان این روزها در خیابان‌ها، گزارش نشده و همه اکیپ‌های مراکز شیلتر استان گلستان در آماده‌باش کامل هستند.

کیانی تاکید کرد: در گذشته معتادان بهبودیافته‌ای که سرپناه نداشتند از ساعت هفت صبح بعد از صبحانه کاری از گرمخانه خارج می‌شدند و مجدد ساعت ۱۹ عصر به مرکز بازمی‌گشتند اما طی این روزها به دلیل ورود موج سرما و یخبندان و برودت هوا ورود به ساعت ۹ الی ۱۰ صبح و خروج به ساعت ۱۶ عصر تغییر کرده و حتی حضور زودتر از ساعت ۱۶ بلامانع است.

وی به خدمت‌رسانی شبانه‌روزی اورژانس ۱۲۳ بهزیستی اشاره کرد و توضیح داد: پایگاه‌های اورژانس ۱۲۳ به صورت شبانه‌روزی در مرکز و شرق استان گلستان مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان هستند و اکیپ‌های آن با گشت‌زنی اقدام به شناسایی و جمع‌آوری افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان در پایان از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده افراد کارتن‌خواب، بی‌سرپناه و کودک کار در خیابان، موارد را به سامانه ۱۲۳ گزارش کنند تا در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری و کمک به آنها اقدام شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *