دستگاه برف‌کوب پیست بین‌المللی "تاریک‌دره" همدان روشن شد

دستگاه برف‌کوب پیست بین‌المللی "تاریک‌دره" همدان روشن شد

سادس/همدان سخنگوی اداره‌کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: پس از چهار سال دستگاه برف کوب پیست بین‌المللی اسکی تاریک دره همدان تعمیر و ظهر دیروز با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و از این پس شرایط برای اسکی بازان مهیا است و مشکلی برای بازگشایی وجود ندارد و اداره کل وظایف مربوط به خود را انجام داده است.

علیرضا صفی‌زاده در گفت‌وگو با سادس، با بیان اینکه پیست بین‌المللی اسکی تاریک دره همدان به عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی در توسعه ورزش‌های زمستانی همدان به شمار می‌رود، اظهار کرد: پیست تاریک دره منطقه‌ای مستعد برای تقویت رشته ورزشی اسکی است و در طول سال پذیرای گردشگران و ورزشکاران بسیار زیادی است.

وی افزود: متأسفانه دستگاه برف کوب پیست به علت برخی مشکلات از جمله تحریم‌ها قطعاتی قدیمی و غیرقابل استفاده داشت و پنج سال بلااستفاده بود که خوشبختانه با پیگیری صورت‌گرفته و با تلاش متخصصان داخلی مشکل این برف کوب حل شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ این دستگاه بسیار باارزش بوده و ارزش آن میلیاردی است.

دستگاه برف‌کوب پیست بین‌المللی "تاریک‌دره" همدان روشن شد

دستگاه برف‌کوب پیست بین‌المللی "تاریک‌دره" همدان روشن شد

صفی‌زاده با اشاره به انتقادهای صورت گرفته از سوی برخی از افراد در رابطه با عدم راه‌اندازی پیست طی روزهای اخیر، گفت: تمام امورات و کارهایی که مربوط به اداره کل ورزش و جوانان استان و هیأت اسکی استان همدان بوده، انجام شده است و مابقی امور از جمله بازگشایی مسیر پیست در حوزه اختیارات این اداره کل نیست.

وی ادامه داد: با وجود این موضوعات، جلسات متعددی با مسئولان فرمانداری، راهداری و حتی گردشگری داشته‌ایم تا از ظرفیت این پیست به نحو احسن استفاده شود.

سخنگوی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در پایان گفت: پیست تاریک دره همدان در بین پیست‌های اسکی کشور کمترین مسافت را تا مرکز شهر دارد و راه دسترسی آن از دره عباس آباد و گنجنامه می‌گذرد و همین موقعیت سبب شده تا مردم همدان با پیمودن کمتر از ۱۰ کیلومتر، از این مکان برای تفریحات آخر هفته خود استفاده کنند.

به گزارش سادس، پیست اسکی تاریک دره همدان یکی از پیست‌های بین‌المللی و مجهز کشور است که در سال ۱۳۶۴ افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی جاده گنجنامه قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *