ساخت نیمی از مدارس در حال ساخت با مشارکت خیرین

سادس/اصفهان رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از مدارس در حال ساخت کشور با مشارکت خیرین در حال ساخت است، از افزایش ۴۹.۲ درصدی ردیف اعتباری خیرین در بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

حمیدرضا خان محمدی، در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان که امروز (پنجشنبه، ۲۲ دی‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: ویژگی که در نگاه خیرین استان اصفهان وجود دارد، انجام کارها با رویکرد نگاه به آینده است، درحالی که در برخی نقاط کاری انجام می‌شود اما برای زمان حال است.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما تکریم از خیرین مدرسه‌ساز است، اما فاصله زیادی با کار خیر خیرین داریم، گفت: ۵۰ درصد از مدارس در حال ساخت کشور با مشارکت خیرین در حال ساخت است. ردیف اعتباری بودجه سال ۱۴۰۲ در ردیف خیرین ۴۹.۲ درصد رشد داشت که نشان از عزم دولت برای توجه به مشارکت مردم و خیرین دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: آنچه باید در رویکرد نوین مدرسه‌سازی مورد توجه قرار گیرند مدرسه یاری در کنار مدرسه سازی است، به‌طوری که اگر خیرین در کنار مدارس احداثی خود قرار گیرند باعث آبادانی و دوام بیشتر مدارس خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت از خیرین مدرسه‌ساز عقب مانده، اظهار امیدواری کرد تعهدات دولت هرچه زودتر انجام شود و گفت: خیرین مدرسه ساز فستبق الخیرات هستند، اما پروژه‌های نیمه تمام خیرین در اولویت است و امیدواریم شاهد روزی باشیم که دانش آموزی به خاطر کمبود مدرسه استاندارد از تحصیل بازنماند.

نیاز به هزار و ۵۰۰ کلاس درس جدید در هر سال تحصیلی

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه خیرین مدرسه‌ساز از تفسیرگران آیات الهی و سنت نبوی هستند، اظهار کرد: همه کارهای خیر ارزشمند است، اما مدرسه سازی چیز دیگری است، چون انسان سازی در مدرسه اتفاق می‌افتاد.

وی با بیان اینکه خدا شما را انتخاب کرده تا جایی کار خیر انجام دهید که انسان سازی اتفاق می افتاد، گفت: خیرین با کار خیر خود فرهنگ خیراندیشی را ترویج می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: خیرین استان اصفهان نه فقط در اصفهان، بلکه در کل کشور چتر حمایتی خود را گسترانده‌اند و بسیاری از مدارس در گوشه و کنار کشور به دست آنها ساخته شده است.

به گزارش سادس، وی با بیان اینکه سالانه ۳۵ تا ۴۰ هزار دانش آموز در استان اضافه می‌شود، گفت: این درحالی است که برخی مدارس به دلیل فرسودگی از گردونه خارج می‌شوند، بر این اساس سالانه حدود هزار و ۵۰۰ کلاس نیاز داریم که امیدواریم خیرین در این زمینه همچنان فعال باشند.

مجید نسیمی، مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان نیز با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز، گفت: امیدواریم خیرین مدرسه‌ساز همچنان یاری‌گر ما باشند تا بتوانیم کمبودها و نیازهای آموزشی را برای تربیت آینده سازان کشور برطرف کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *