بهره‌مندی از ظرفیت شورای عالی استان برای حل مشکلات مازندران

سادس/مازندران استاندار مازندران با اشاره به اینکه شورای عالی استان‌ها باید خروجی راهبردی ارائه دهد تنها نباید بدنبال مسائل شهرستانی باشد،گفت: باید از ظرفیت شورای استان برای رفع بسیاری از مشکلات استفاده شود.

سید محمود حسینی‌پور دیشب در جلسه با اعضای شورای استان مازندران با اشاره به اینکه اعضای این شورا پارلمان شهری مازندران محسوب می‌شود، اظهار کرد: باید از ظرفیت شورای استان برای رفع بسیاری از مشکلات استفاده شود.

وی موضوع پسماند را دغدغه مازندران دانست و گفت: از این شورا توقع داریم با استفاده از توانمندی‌هایی که در اختیار دارند برای حل معضل پسماند اقدام کنند.

استاندار مازندران یکی از دلایل انباشت مسائل مختلف در استان را ضعف انسجام و عدم وحدت رویه عنوان کرد و افزود: شورای استان موضوعات اصلی مازندران را پیگیری و برای حصول نتیجه این مسائل باید با ارگان‌های مختلف تعامل لازم را ایجاد کند.

این مسئول با بیان اینکه تعامل و تحول از اولویت و مطالبات مردم مازندران است، تصریح کرد: چه بخواهیم چه نخواهیم؛ در فرایند توسعه کشور باید عقب ماندگی‌های موجود را جبران کنیم .

حسینی‌پور اظهار کرد: همچون یک سال اخیر تاکید می‌کنم که مازندران مقصد گردشگری است اگر این استان بخواهد توسعه پیدا کند ابتدا از درون استان باید ایجاد شود .

وی با اشاره به اینکه دولت‌های مختلف با ابتکار شهرداری‌ها رشد و توسعه پیدا کردند و از این طریق پای گردشگران را به کشورهای شان باز کردند و بیشترین درآمد شان از محل گردشگری است، خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم مسئولیتی که مردم در عصر مدرن به ما دادند با روش‌های سنتی نتیجه نمی‌دهد. در مازندران باید گفتمان جدیدی ایجاد شود.

نماینده عالی دولت در مازندران، تصریح کرد: شورای عالی استان‌ها باید خروجی راهبردی ارائه دهد تنها نباید بدنبال مسائل شهرستانی باشد؛ برای محقق شدن اولویت‌های کلان استانی می‌بایست اقدام و برنامه ریزی کند .

این مسئول با بیان اینکه شهرداری ساری که پیشانی مرکز استان است به‌صورت سنتی اداره می‌شود، گفت: تمامی شهرداری‌های استان باید به صورت مکانیزه خدمات ارائه دهند.

حسینی‌پور افزود: اختلافات عمیق شورای شهر با حوزه اجرایی و شهرداران برای مازندران مشکلات زیادی ایجاد کرد، افزود: ساختارهای شهری در مازندران باید متحول شود و مازندران بیش از همه چیز نیازمند اراده است تا در اجرا بودجه و سایر مسائل محقق می‌شود.

وی افزود: در بخش سرمایه‌گذاری یک پای داستان باید شهرداری‌ها باشند و زمینه جذب سرمایه‌گذار احترام و تعامل است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *