مازندران به‌عنوان دبیرخانه دیپلماسی آموزشی کشورهای منطقه معرفی می‌شود

سادس/مازندران مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران، گفت: در راستای دیپلماسی آموزشی از ظرفیت آموزش پرورش مازندران باید استفاده شود و این استان به‌عنوان دبیرخانه دیپلماسی آموزشی کشورهای منطقه معرفی می‌شود.

حسین کمالی پاشاکلائی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه آموزش پرورش بدون همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی به اهدافش نمی‌رسد، اظهار کرد: مطالبه آموزش و پرورش پیش‌بینی فضای آموزشی در شهرک‌های مسکونی است.

وی به جذب نیروی انسانی بدون ضابطه در گذشته را عامل متضرر شدن سیستم تعلیم و تربیت دانست و گفت: افرادی که بدون حساب کتاب در گذشته جذب آموزش پرورش شدند و اکنون از این نهاد در مراجع ذی‌ربط شکایت می‌کنند، آرایی صادر می‌شود که باعث تحمیل هزینه‌های گزاف به آموزش و پرورش خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه حدود ۷۰۰ مدرسه غیر دولتی داریمدر استان داریم که فشار زیاد را از دوش دولت  بر می‌دارد، تصریح کرد: اگر این مدارس تعطیل شوند فشار قابل توجهی به دولت وارد می‌شود انتظار داریم شهرداری‌ها همکاری و تعامل بیشتری با مدارس غیردولتی داشته باشند.

این مسئول، خاطرنشان کرد: در راستای دیپلماسی آموزشی از ظرفیت آموزش پرورش مازندران باید استفاده شود و این استان به‌عنوان دبیرخانه دیپلماسی آموزشی کشورهای منطقه معرفی خواهد شد .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *