نیمی از منابع بودجه سال ۱۴۰۲ حاصل از درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نیمی از منابع در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ حاصل از درآمدهای عمدتا مالیاتی پیش بینی شده و بقیه از واگذاری دارائی‌های سرمایه ای و مالی پیش بینی شده است.

به گزارش سادس، مالک شریعتی نیاسر با انتشار رشته توئیتی در صفحه شخصی خود در توییتر، نوشت:

«ارزیابی اولیه از لایحه ‎بودجه۱۴۰۲:

۱. بودجه عمومی با افزودن بخشی از تبصره۱۴، بالغ بر ۲۰۰۰ همت شده که با ۳۰۰۰ همت شرکتهای دولتی جمعا بالغ بر ۵۰۰۰ همت است.

۲. نیمی از منابع، حاصل از درآمدهای عمدتا مالیاتی و بقیه از واگذاری دارائی‌های سرمایه ای (نفت و…) و مالی (اوراق و شرکت ها) است.

۳. سهم بودجه عمومی از درآمدهای نفتی، بافرض صادرات میانگین ۱.۴ میلیون نفت و میعانات با قیمت متوسط ۸۰ دلار در تبصره یک بالغ بر ۶۰۳ همت و از محل فرآورده‌ها در تبصره۱۴، بالغ بر ۶۷۰ همت است که باضافه ۱۵۰ همت انتقال یافته به بودجه عمومی، بالغ بر ۸۲۰ همت و جمعا حدود ۱۴۹۰ همت خواهد شد.

۴. از کل مصارف عمومی ‎بودجه ۱۴۰۲، اعتبارات هزینه ای حدود ۱۵۰۰ همت و تملک دارایی‌های سرمایه ای و مالی جمعا ۵۰۰ همت است. به عبارت دیگر، اعتبارات هزینه‌ای بودجه، حدودا ۵۰٪ بیشتر از درآمدهای غیرنفتی و فروش اوراق و اموال است و گرچه این ماجرا در سال‌های قبل نیز بود، انتظار کاهش داشتیم!»

به گزارش سادس، رییس جمهور امروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و سپس با دستور رییس مجلس کمیسیون های تخصصی اعضای خود در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ را انتخاب کردند.

قرار است جلسات کمیسیون تلفیق در هفته آتی به منظور بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ تشکیل شده و در روز یکشنبه دوم بهمن کلیات لایحه بودجه سال آتی در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *