مادران به صف اهدای خون بپیوندند/سهم ناچیز بانوان گلستانی در اهدای خون

سادس/گلستان مدیرکل اهدای خون استان گلستان با اشاره به سهم حدود ۶ درصدی بانوان گلستانی در اهدای خون، گفت: بانوان و مادران استان گلستان در آستانه روز مادر به نیت سلامتی همه کودکان خون اهدا کنند.

فاطمه محمدی امروز چهارشنبه ۲۱ دی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح چتر سرخ زندگی در حمایت از بیماران نیازمند به خون از ابتدای زمستان تاکنون در سراسر کشور و استان گلستان در حال اجرا است و مردم  گلستان با اهدای خون در این پویش زندگی‌بخش شرکت می‌کنند.

وی سهم بانوان در اقدام خداپسندانه اهدای خون را اندک دانست و افزود: هم‌اکنون شاخص اهدای خون در بانوان گلستانی نزدیک به 6 درصد است حال آنکه این مهم در کشورهای توسعه‌یافته به 50 درصد نیز می‌رسد.

مدیرکل اهدای خون استان گلستان پیشاپیش با گرامیداشت سالروز ولادت بانو فاطمه زهرا(س) و روز مادر، گفت: ما در پویش چتر سرخ زندگی این فرصت را برای بانوان غنیمت می شماریم و از مادران دعوت می‌کنیم تا در حمایت از کودکان بیمار در این دو هفته باقی مانده از ماه دی که در میانه آن روز مادر قرار دارد، به نیت سلامتی همه کودکان اهداکننده خون باشند.

محمدی با تاکید بر اینکه بسیاری از دریافت‌کنندگان خون و فرآورده‌های آن کودکان سرطانی، هموفیلی و تالاسمی هستند، از همه دختران کشورمان دعوت کرد تا با اهدای خون به نیت بزرگداشت و شکرانه سلامتی مادرانشان، خیر و برکت را به عنوان هدیه معنوی روز مادر به زندگی خود و خانواده خود دعوت کنند. 

وی با بیان اینکه مادران در حین زایمان یکی از گروه‌های مهم دریافت‌کننده خون هستند و اهدای خون در واقع حمایت از مادران نیز به شمار می‌رود، بیان کرد: داشتن 18 سال تمام و بیش از 50 کیلو وزن، از شرایط عمومی اهدای خون است و از اهداکنندگان دعوت می‌شود تا پس از صرف یک وعده کوچک غذا و صرف مایعات با در دست داشتن کارت ملی خود برای اهدای خون اقدام کنند.

به گفته مدیرکل اهدای خون استان گلستان، بانوان مراجعه‌کننده به مراکز اهدای خون مورد مشاوره و معاینه پزشک و مورد سنجش هموگلوبین قرار می‌گیرند و اگر در شرایط منع اهدا باشند از اهدای خون معاف می‌شوند و در غیر این صورت به جمع اهداکنندگان خون می‌پیوندند.

به گزارش سادس مراکز و ساعات مراکز اهدای خون استان گلستان به شرح زیر است؛

مرکز اهدای خون گرگان درخیابان پنج آذر روبروی بیمارستان پنج آذر همه روزه ازساعت 7:30 الی 19 و روزهای پنجشنه از ساعت 7:30 الی 18 و جمعه‌ها از ساعت 8:30 الی 13:30 

مرکز اهدای خون گنبدکاووس واقع در خیابان 17 شهریورشرقی جنب بخشداری، همه روزه از ساعت 7:30 الی 19 و روزهای پنجشنه از ساعت 7:30 الی 18 

مرکز اهدای خون علی‌آبادکتول همه روزه از ساعت 9 الی 13:15 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 12:30 

مرکز اهدای خون بندرگز واقع در خیابان اسدی عرب بعداز فرمانداری دوشنبه هر هفته از ساعت 9:30  الی 12:30 

کانکس خونگیری کردکوی جنب مسجد جامع سه شنبه‌ها از ساعت 9 الی 13 و پنجشنبه‌ها از ساعت 9 الی 12:15 

کانکس خونگیری آق‌قلا داخل پارک کودک روبروی پل جدید روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت 9 الی 13 و پنجشنبه‌ها از ساعت 9 الی 12:15

همچنین بر اساس اعلام انتقال خون گلستان به همراه داشتن کارت ملی در زمان اهدای خون الزامی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *