توضیحات «حاجی‌بابایی» درباره تخصیص ۱۰۰ درصدی منابع بودجه سال جاری

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه با تخصیص ۲۰ درصدی منابع صندوق توسعه ملی بودجه پروژه‌های عمرانی تا پایان سال تخصیص خواهد یافت و شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی منابع بودجه تا پایان اسفندماه خواهیم بود.

به گزارش سادس، حمیدرضا حاجی بابایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص تخصیص ۱۰۰ درصدی منابع بودجه سال ۱۴۰۱ بیان کرد: نکته‌ای که نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان به آن اشاره کردند که اگر منابع دولت در بودجه سال جاری ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده چرا پروژه‌های عمرانی درصد کمی پیشرفت داشته است؟ از یک جهت درست است اما صحبت بنده و آقای میرکاظمی این بود که تا پایان سال منابع بودجه ۱۰۰ درصد تحقق می‌یابد که این در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده و نکته آن این است که مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بیدار بودجه‌ای مصوب کردند که منابع آن روشن بوده و هر کس گفت که مجلس مصوباتی داشت که منابع آن موهون بود، غلط است.

وی در ادامه اظهار کرد: اما در مصوبه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان ۶۵ همت از بودجه عمرانی به این بخش اختصاص یافت. اخیرا با تزریق ۲۰ درصدی از صندوق توسعه ملی که جزو منابع بودجه بود و به دلایلی تاکنون انجام نشده بود و با فروش نفت رئیس سازمان برنامه و بودجه در گزارشی که به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کرد تاکید کرد که تا پایان سال منابع بودجه ۱۰۰ درصد تحقق می‌یابد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید داشت که این ۲۰ درصد که از صندوق توسعه ملی اخیرا به بودجه اضافه می‌شود به سمت اشتغال و پروژه‌های عمرانی خواهد رفت و قول داد در سه ماهه آخر سال بودجه پروژه‌های عمرانی به شدت افزایش یابد و بودجه آنها را تخصیص دهد. زمانی که با بررسی کامل و دقیق شرایط به جمع بندی می‌رسیم قطعا منابع دولت تحقق می‌یابد، القای کسری در بودجه به افزایش قیمت ارز و تورم در سطح جامعه و افزایش نگرانی مردم می‌انجامد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه تاکید کرد: در سخت‌ترین شرایطی که جامعه بین‌الملل ایجاد کرد ما موفق شدیم منابع خود را در بودجه سال ۱۴۰۱ تامین کنیم. این‌که بودجه پروژه‌های عمرانی باید تخصیص پیدا کند ما نیز موافق بوده و انتظار می‌رود سازمان برنامه و بودجه به سرعت بودجه مربوط به عمران و اشتغال را تخصیص دهد.

علی نیکزاد که اداره جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، در پاسخ به حاجی بابایی اظهار کرد: این‌که رئیس کمیسیون برنامه تاکید کردند که ۲۰ درصد صندوق توسعه ملی برای بحث اشتغال و پروژه‌های عمرانی تخصیص یافته و منابع بودجه تا پایان سال ۱۰۰ درصد محقق می‌شود ما نیز منتظر بوده و امیدواریم با تحقق آن شاهد عمران و آبادانی کشور باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *