ژن فوتبال خوزستانی‌ها جزو ژن‌های خوب است 

ژن فوتبال خوزستانی‌ها جزو ژن‌های خوب است 

سادس/خوزستان یک مدیر ورزشی با بیان این که فوتبال خوزستان در همه حالت همیشه پویا و بازیکن ساز است و باید به آن کمک کرد، گفت: خوزستان همواره از رکن‌های اصلی فوتبال ایران بوده و هیچ زمان اصالت فوتبالی خود را از دست نداده است.

صفرعلی جمالپور در گفت و گو با سادس، فوتبال خوزستان را سرشار از استعدادهای فوتبالی دانست، اظهاکرد:  تهی از بازیکن بومی شده است، اظهار داشت: امروز نام خوزستان در میان است و تضعیف آن و فوتبال استان تحت هر عنوانی جایز نیست. 

وی با بیان این که خوزستان یکی از کانون های بزرگ قدرت فوتبال ملی از سال ۱۳۲۰ تا امروز بوده است، افزود: از قدیم الایام این استان را مهد فوتبال ایران لقب داده اند و این لقب ریشه در تاریخ خوزستان دارد. اگر نگاهی به بازیکنان تیم های ملی در ادوار گذشته و در تمامی ارکانش بیندازیم، تعدادشان غیر قابل شمارش است و به جرات می توان گفت تمامی آن ها از زمین های خاکی توسط مربیان عاشق و علاقه مند شناسایی و وارد چرخه فوتبال کشور شدند. بسیاری از آن ها نیز از دل بازی های آموزشگاهی بیرون آمدند و چهره شدند.

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: ملی‌پوشان بسیاری از خطه خوزستان به فوتبال ملی رسیده و تبدیل به مهره های فوق برتر فوتبال شدند و. اگر بخواهیم تمام ملی‌پوشان سربرآورده از خوزستان را با هم مرور کنیم به نام های بسیار می‌ رسیم و به واقع می‌ توان ادعا کرد که بعد از تهران و پیشتر از اصفهان، آذربایجان، فارس، خراسان و گیلان، بیشترین ملی‌پوش تاریخ فوتبال ایران از خطه خوزستان به فوتبال معرفی شده اند.

وی خاطر نشان کرد: البته زمانی خوزستان مهد فوتبال کشور و به کارخانه بازیکن سازی معروف بود اما متاسفانه در سال‌های اخیر تیم های خوزستانی بازیکنان درجه چندم استان های دیگر را جذب کرده‌اند و در واقع بازیکنانی که از همه جا رانده و مانده شده‌اند وارد فوتبال خوزستان شدند. سوال این است چرا مدیرانی که خودشان می دانند نیمی از بازیکنان تیم شان غیر بومی است، اجازه می دهند این تعداد بازیکن غیربومی حذب شود و اصلا طرح و ایده ای جدید برای بازگشت فوتبال خوزستان به دوران طلایی خود دارند؟

وی اظهارکرد: استعداد جنوبی ها در فوتبال کتمان ناپذیر است و گویی روی این خاک تفتیده بچه های پابرهنه به جای فوتبال رقص با توپ را می آموزند. چند دهه فوتبال ایران شاهد ستاره های جنوبی بوده است و آن ها فوتبال را زیباتر از سایرین بازی می کنند. با نگاه به ستاره های تیم ملی پیش از انقلاب گرفته تا ستاره های دهه ۶۰ فوتبال ایران و نسل های جدیدتر درمی‌یابیم ژن فوتبال خوزستانی ها جزو ژن های خوب است. درواقع خوزستان همیشه محل معرفی بهترین ها به فوتبال ملی بوده است و این موضوع را باید مدیرانی فوتبالی تیم های خوزستانی مدنظر قرار دهند. 

جمالپور در ادامه گفت: بر هیچ کسی پوشیده نیست که فوتبال حرفه ای حد و مرز ندارد و هر تیمی می تواند ۶ تا هفت بازیکن غیر بومی باکیفیت جذب کند ولی در خصوص استان خوزستان که خود مهد فوتبال و فوتبال خیزترین منطقه کشور شناخته و محسوب می شود نیازی به جذب بازیکنان غیربومی ندارد چرا که بازیکنان با استعداد و با پتانسیل زیاد در این استان حضور دارند که به نمونه های بارز آن می توان با بررسی دهه های قبل فوتبال خوزستان پی برد.

وی افزود: چندین سال است که بازیکنان بی کیفیت غیربومی با قراردادهای هنگفت راهی تیم های خوزستانی می شوند و در این بین حق بازیکنان شایسته بومی خوزستان تضییع می شود. با این حال معلوم نیست که چه بلایی بر سر مهد فوتبال کشور آمده است که به بازیکنان و مربیان آن که با استعداد بوده و پتانسیل زیادی دارند اهمیت داده نمی شود، این در حالی است که اگر لیست اسامی بازیکنان بیشتر تیم ها در همه لیگ های کشوری را بررسی کنیم، متوجه می شویم که بازیکنان خوزستانی زیادی جذب تیم ها در لیگ های مختلف کشوری شده اند و حتی با قرار گرفتن در ترکیب این تیم ها نمایش قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته اند. حقیقتا نمی دانم چه اتفاقی افتاده که حتی دیگر پیشکسوتان فوتبال استان نیز واکنشی ندارند آیا نهایت همه این بی توجهی‌ها این نیست که امروز در خوزستان باید شاهد اظهاراتی انتقادی علیه بازیکنان شایسته خوزستانی باشیم؟

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *