مرتضوی: عزم دولت ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که دولت برای ساماندهی صندوق های بازنشستگی عزم جدی دارد.

به گزارش سادس، سیدصولت مرتضوی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص ارزیابی ابعاد چالشی صندوق های بازنشستگی و عملکرد دستگاه‌های اجرایی مربوط (با محوریت احکام قانونی، بودجه‌ای و جهت گیری بودجه ۱۴۰۲) گفت: امیدوارم مسلمانان جهان به خصوص کشورهای اروپایی پاسخ در خور توجهی به اهانت اتاق فکر رسانه ای کشور فرانسه در اهانت به مرجعیت بزرگ جهان تشیع بدهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه «عزم دولت برای ساماندهی صندوق های بازنشستگی بسیار جدی است» گفت: گزارش کمیسیون اجتماعی با گزارش ما در یک سو بوده و این نشان دهنده فهم مشترک ما از مشکلات دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کار ما ساماندهی صندوق ها با عنایت به سیاست های کلی ابلاغی رهبری و همچنین استقرار نظام تامین اجتماعی جامع، یکپارچه و چند لایه است، گفت که کاهش فاصله طبقاتی و یکسان سازی قواعد و مقررات بیمه ای در دستور کار ما قرار دارد.

مرتضوی با بیان اینکه صندوق های ۱۸ گانه کشور به دو دسته تقسیم می شود، توضیح داد: این دو دسته شامل صندوق های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر صندوق های تخصصی و صنفی است؛ تقریبا ۹۴ درصد جامعه هدف از سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق روستایی و عشایر و ۶ درصد از سایر صندوقی ها تامین منابع می کنند.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *