سینا کلهر: حذف معاونت ورزش همگانی باید آخرین گزینه باشد

سینا کلهر: حذف معاونت ورزش همگانی باید آخرین گزینه باشد

سینا کلهر می‌گوید در حال حاضر توافق حذف معاونت همگانی به تعویق افتاده است و گفت‌وگو برای بررسی حذف یا ادامه فعالیت این حوزه با سازمان اداری استخدامی انجام می‌شود.

به گزارش سادس،  سینا کلهر معاون حوزه همگانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مراسم تجلیل از ورزشکاران جوانمرد حامیان ملت مظلوم فلسطین گفت: مراسم بزرگداشت و تجلیل از ورزشکارانی بود که با ورزشکاران رژیم صهیونیستی مبارزه نکرده بودند. امسال برای اولین بار ورزشکاران چند کشور دیگر هم حضور داشتند. امیدورام این مقدمه‌ای باشد که ورزشکارن از تمام کشورهای دیگر  دور هم جمع شوند تا نشان دهند علاوه بر ورزشکاران ایران، ورزشکاران دیگری هم از حقوق مردم فلسطین دفاع می‌کنند و از آنها تجلیل شود. از طرفی ارتباط بگیرند و شبکه‌ای شکل بدهند.

او با بیان اینکه ورزش صدای جهانی است، ادامه داد: ورزش بلندترین صدایی است که به ظاهر صدا ندارد و حرف نمی‌زند اما اتفاقی که آنجا می‌افتد را همه دنیا می‌بینند. برنامه امروز با زحمت بسیج ورزشکارن و دوستان ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی انجام شد. امیدوارم کمک کنند یک شبکه جهانی از ورزشکاران که حامی حقوق مردم فلسطین هستند را دور هم جمع کنند و کنار هم باشیم.  

کلهر در مورد موضوع کاهش معاونت‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: این موضوع به دولت قبل بر می‌گردد. وزیر قبلی با سازمان اداری استخدامی توافقی داشته بودند تا بر اساس مفاد قانونی موجود در قانون مدیریت خدمات کشوری نسبت به کاهش ساختار اداری، یکی از معانت‌ها را کاهش بدهند. انتخابشان هم معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی بوده است. وقتی می‌خواستیم کار را شروع کنیم زمزمه این موضوع وجود داشت اما قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان سال ۱۳۹۹ ابلاغ شده است و در اهدافش از ۱۰ هدف ۴ هدف برای همگانی است و در حوزه وظایف از ۳۰ وظیفه ۱۷ وظیفه برای این حوزه در نظر گرفته شده است. طبق صحبتی که با آقای سجادی داشتیم گفتند رویکردم حذف این معاونت نیست. بنابراین نامه مکتوبی به سازمان اداری استخدامی زده بودند و توافق قبلی را لغو کردند.  

او در این مورد افزود: این موضوع برای چهار ماه قبل است. این موضوع مطرح است که آیا اداره استخدای همچنان اصرار می کند که وزارت ورزش مشمول آن قانون بشود یا نه. از این جهت می‌گویم که سازمان تربیت بدنی و سازمانان جوانان معاون رئیس جمهور بوده‌ و ادغام شده‌اند. وزارتخانه‌ها و معاونت های رئیس جمهوری که ادغامی هستند مشمول آن قانون نمی‌شوند. این کم کاری دولت قبل بوده است. مثل کم کاری حذف ۲۷ صدم درصد که  اگر نماینده های مجلس در بودجه کمک نمی‌کردند، خسارت بزرگی ایجاد می‌کرد. اکنون گفت‌وگو با سازمان اداری استخدامی انجام می‌شود. طبق آخرین گفت وگوها مجدد قانون اهداف و  وظایف وزارت، سیاست های کلی نظام، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می‌شود تا بر اساس شرح وظایفی که وجود دارد ساختار در نظر گرفته شود.  

کلهر ادامه داد: در بیشتر کشورهای دنیا وزارتخانه کار ورزش همگانی و کمیته ملی المپیک کار قهرمانی را انجام می دهد. طبیعی است که نمی‌توانیم ورزش همگانی را به خاطر اهمیت، سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان گزینه مطرح کنیم. یعنی اگر روزی تصمیم گرفتند وزارتخانه نباشد آخرین گزینه حذف حوزه همگانی و فرهنگی باشد. در حال حاضر هم طبق نامه کتبی وزیر به سازمان اداری استخدامی توافق قبلی را کان لم یکن تلقی کردند. گفت و گوهای کارشناسی بررسی و انجام می‌شود تا ساختار جدید آماده شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *