ویس‌کرمی: ‌هیچ مسئولی حق ندارد برای فرار از ناتوانی خود ارزش‌های اسلامی را حراج کند

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ مردم امروز از تبعیض ناروا شکایت دارند وگرنه سختی کم و بیش همیشه بوده و خواهد بود.

به گزارش سادس، مهرداد ویس کرمی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه (۱۸ دی ماه)‌ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه در مورد حاج قاسم سلیمانی زیاد گفته و شنیده می شود و انصافا هرچه در مورد او گفته می شود چون از سنخ عشق است نامکرر است، گفت:‌ حاج قاسم محصول انقلاب اسلامی و گلی از بوستان ولایت است اما دم زدن از حاج قاسم در عین کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بوی نفاق و تک فهمی می دهد، آنان که از صراط مستقیم امام و رهبری فاصله گرفته اند سلیمانی را اسطوره ای دست نیافته می خواهند که قابل تکرار نباشد در حالیکه کمالات حاج قاسم برآمده از روحیه ولایت پذیری او بود، او بیش از افتخار به عنوان سرداری به وصف سربازی عشق می ورزید و خود را فدایی اسلام و احکام اسلامی می دانست. فهم این نکته باعث می شود که جمله ای متشابه از حاج قاسم را به معنای تایید گناه بدحجابی یا کشف حجاب نشماریم.

این عضو کمیسیون آموزش،‌ تحقیقات و فناوری مجلس در ادامه  تصریح کرد: حجاب ضروری دین است و با سخن و گفتار کسی قابل تحریف و تنزل نیست و اندیشه و اعتقاد و رفتار حاج قاسم بندگی خدا بود، هیچ مسئولی حق ندارد برای فرار از ناتوانی خود ارزش ‌های الهی و اسلامی را به حراج بگذارد، همان گونه که حکومت اسلامی در بحران ارزی وظیفه مدیریت دارد در بحران‌های اخلاقی و اجتماعی هم مسئول است و نقش خواص و علما و نخبگان فکری جامعه در چنین مواقعی مشخص می شود. البته خواص بی بصیرت از سنخ مردگان متحرک هستند و از آنان توقعی نمی رود.

ویس کرمی با بیان اینکه در مورد بانیان وضع موجود هم زیاد شنیده می شود،‌ عنوان کرد: به نظر بنده هر کسی با گفتار یا رفتار یا موضع گیری خود حکمی از احکام الهی را تضعیف نموده و یا به عنوان یک مدیر، انسان بی کفایت یا ناتوانی را منصوب کرده است یا با یک تماس خارج از قانون برای کسی سفارش کرده، یا مصالح حزبی و جناحی خود را بر مصالح ملی و دینی ترجیح داده یا به قانون غلطی آگاهانه یا بدون تحقیق کافی رای داده یا در یک جلسه تصمیم‌گیری مهم، علم خود را پنهان ساخته و دیده بر عیوب آشکار مافوق خود بسته یا به دلیل همزادپنداری شخصی و خانوادگی و حزبی گناهی را سبک جلوه داده و از هنجارشکنان حمایت کرده است یا برای کسب رای، ارزش های الهی و به خصوص عدالت را به فراموشی سپرده یا در مقابل امام مسلمین به اجتهاد و خودرایی پرداخته یا برای بیان گزاره های اثبات نشده اذهان عمومی را آشفته ساخته یا در زمینه موضوعی که علم کافی نداشته در تریبون رسمی، ژست دانشمندانه گرفته یا برای خوشایند فرد و گروهی ارزش ها و مجریان عدالت را تضعیف کرده است، همه و همه از جمله بانیان وضع موجود و در پیشگاه تاریخ و خداوند مسئول هستند.

وی افزود: موکول کردن دفاع از احکام و ارزش های الهی به حل مشکلات معیشتی یک تئوری شیطانی و بی حاصل است، اتفاقا همه انبیاء و اولیاء الهی در اوج سختی‌ ها به فرامین الهی پایبند بوده و جان و مال و اهل خود را فدای بندگی خدا کرده اند. نقشه راه هم روشن است، عمل دقیق و بی کم و کاست به احکام الهی و قانون.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس با بیان اینکه مردم امروز از تبعیض ناروا شکایت دارند وگرنه سختی همیشه کم و بیش بوده و خواهد بود، گفت: از بصیرت مردم بزرگ و مومن ایران بخصوص خواهران متدین و مومن که دشمن را ناکام گذاشتند و با صبر انقلابی خود استکبار جهانی را به عقب راندند سر تعظیم و ادب فرود می آورم و به اینهمه بصیرت و زمان شناسی آنان آفرین می گویم.

ویس کرمی همچنین یادآور شد: البته به برخی از خواص بی بصیرت و فرصت طلب هم عادت کرده ایم و نیک می دانیم که در نزد مردم مومن و انقلابی ایران وزنی ندارند و قابل اعتنا نیستند.

این عضو کمیسیون  آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: نیروهای حافظ امنیت عشق به آسایش و امنیت مردم را با خون خود اثبات کردند و با اهدای جان خود پرده از چهره کریه و خشن دشمنان انقلاب و مردم ایران برداشتند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *