رهاشدگی کتب زبان آموزشگاه‌ها/ طراحی جدید محتوایی در دستور کار

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از تولید الگوهای کاربردی براساس مفاد سند در حوزه محتوا که هم محتوای آموزشی درمدارس و هم محتوای کتاب‌های زبان آموزشگاه‌ها را در برمی‌گیرد خبر داد و گفت: در حوزه کتاب‌های زبان آموزشگاه‌ها یک رهاشدگی در سنوات گذشته وجود داشته است.

به گزارش سادس، احمد محمودزاده در گردهمایی کشوری روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و اعضای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با اشاره به سندتحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی و رویکرد مردمی سازی دولت سیزدهم گفت: با توجه به الزامات استقرار سندتحول بنیادین در آموزش و پرورش، در سازمان مدارس غیردولتی که دو میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در ۱۸ هزار مدرسه را دربرمی‌گیرد اقداماتی را در دست انجام داریم.

وی افزود: همچنین یک میلیون و ۱۰۰ هزار داوطلب فراگیر در ۲۰ هزار مرکز علمی آزاد تحت فعالیت‌های مکمل و آموزش زبان هستند. یک میلیون و ۱۳۰ دانش آموز در ۳۳۸۳ مدرسه هیئت امنایی و ۲۳۰ هزار دانش آموز در ۱۵۷۰ مدرسه مناطق آزاد تجاری داریم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در قالب سه برنامه راهبردی امور مربوط آموزش و پرورش دانش‌آموزان را پیش ببریم گفت: نخست بازنگری قانون شوراهای آموزش و پرورش است، دوم بازنگری در قانون تاسیس مدارس و مراکز غیردولتی و سوم طراحی نظام جامع مشارکت به شیوه مدیریت هیئت امنایی در مدارس و با نگاه به سیاست گذاریهای مدیریتی است.

محمودزاده از طراحی الگوی ایجاد مدارس مردمی از طریق واگذاری مدارس دولتی و غیردولتی به گروه‌های مردمی و جهادی، خیرین و واقفین و طراحی مدل جدید مدارس هیئت امنایی با نقش‌آفرینی معلمان و اولیاء و نمایندگان محلی نیز به عنوان دیگر برنامه‌های مدنظر یاد کرد و گفت: تولید الگوهای کاربردی براساس مفاد سند  در حوزه محتوا که هم محتوای آموزشی درمدارس و هم  محتوای کتاب‌های زبان آموزشگاه‌ها را در برمی‌گیرد نیز در دستورکار است.

وی اضافه کرد: در حوزه کتاب‌های زبان آموزشگاه‌ها یک رهاشدگی در سنوات گذشته وجود داشته است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعریف استانداردهای فضاهای آموزشی و اثرگذاری آن در شهریه مدارس نیز در حال انجام است گفت: در قالب این نوع برنامه سعی در ارتقای کیفیت حوزه مدارس غیردولتی داریم.

محمودزاده به تعیین شاخص‌های کمی و کیفی اجرای سندتحول بنیادین در مدارس غیردولتی نیز اشاره و اظهار کرد: همه اینها در چارچوب یک سند راهبردی در اختیار استان‌ها قرار گرفته و اقدامات لازم در حال پیگیری است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *