فوتبال بازی گروهی است اما ستاره‌ها تعیین‌کننده‌اند/ استقلال به روانشناس نیاز دارد

فوتبال بازی گروهی است اما ستاره‌ها تعیین‌کننده‌اند/ استقلال به روانشناس نیاز دارد

یک کارشناس فوتبال معتقد است که مرکز زمین استقلال، نقطه ضعف این تیم است.

سجاد حسین‌زاده، کارشناس فوتبال تبریز در گفت‌وگو با سادس درباره پیروزی ۲ بر صفر تراکتور مقابل استقلال در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: فوتبال ما چاشنی آماتوری دارد. معمولا وقتی یک بازی خوبی انجام می‌شود به این دلیل است که حریف بازی بدی انجام داده است. در این بازی تراکتور باانگیزه بالا ظاهر شد. تراکتور در بازی قبلی دو، سه مهره تاثیرگذارش را نداشت که به این بازی رسیدند. در جام جهانی دیدیم علی‌رغم این که دنیا این حرف را می‌زند که بازی فوتبال، کار گروهی شده هنوز ستاره‌ها تعیین‌کننده هستند.

او افزود: ما همین موضوع را در تراکتور دیدیم. زمانی که پاسور خوبی مانند آلوز دارید و پاس‌ها غافل‌گیرانه او در اختیار تیم شماست، تغییر ایجاد می‌شود. ۹۹ درصد حرکات و تاکتیک‌ها قابل پیش‌بینی هستند اما آنجایی بازی زیبا می‌شود که کار غیرقابل‌ پیش‌بینی و خلاقانه‌ای انجام می‌شود. به همین دلیل چنین بازیکنانی در هر تیمی مثل یک نعمت هستند. اسدی هم در بازی قبلی غایب بود که در باخت تراکتور تاثیرگذار بود. البته اسدی نباید در خط حمله بازی کند چرا که گل‌هایی که زده هنگامی بوده که در خطوط عقب‌تر بازی کرده و با اضافه شدن به خط حمله گل‌زنی کرده است.

این کارشناس فوتبال با اشاره به مشکل تراکتور در خط حمله گفت: علی‌رغم نتیجه‌ای که مقابل استقلال کسب شد، هنوز مشکل خط حمله وجود دارد و دیدیم که خط حمله ما نمی‌تواند گل‌زنی کند. انگیزه بالای بازیکنان در این بازی مزید بر علت شد که استقلال را شکست دهند.

حسین زاده در ادامه بیان کرد: متاسفانه اکثر تیم‌های لیگ برتری به خصوص تراکتور، تازه در اواخر نیم فصل ترکیب اصلی‌شان را پیدا کرده‌اند. تیم‌ها باید حداکثر تا هفته دوم به این مهم برسند اما تغییر سرمربی در لیگ ایران مانع این کار می‌شود. خوشبختانه آقای خمز نشان داد که باهوش است و زود به ترکیب اصلی‌اش رسید. ترکیب دیروز تراکتور خیلی خوب بود و با جذب چند بازیکن به ترکیب بهتری تبدیل می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که استقلال در چه بخش‌هایی مشکل داشت که نتوانست نتیجه مناسبی مقابل تراکتور بگیرد؟ توضیح داد: مرکز زمین نقطه ضعف استقلال بود. هیچ طراحی سازمان‌یافته‌ای از استقلال نمی‌دیدیم. مضاف بر این که تکلیف خط حمله استقلال هنوز مشخص نیست. آقای ساپینتو هنوز به این شناخت نرسیده است. فوتبال ما فوتبال آماتور است و ما روانشناسانی در تیم‌ها نداریم که هم به مربیان در چنین شرایطی کمک کنند و هم به بازیکنان تا حاشیه روانی امن داشته باشند. من کناره‌های استقلال را آن طور که قبلا رونده بودند و برتری عددی ایجاد می‌کردند، ندیدم و پاس‌های اشتباهی داشتند. تیم استقلال علی‌رغم این که تراکتور خوب بازی کرد و اجازه نداد برنامه‌هایش را انجام دهد، دوندگی کمی هم داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *