مجلس بر واقع‌بینانه بودن رقم فروش نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ تاکید دارد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تلاش خود را می کند تا رقم فروش نفت در لایحه بودجه واقع بینانه بوده تا شاهد تحقق آن باشیم.

احمد مرادی در گفت‌وگو با سادس، درباره پیش بینی ها از میزان فروش روزانه نفت در بودجه سال آینده و همچنین نرخ حامل های انرژی، بیان کرد: وضعیت منابع گاز، برق، بنزین و نفت در حدی نیست که پاسخگوی تمام نیازهای بخش های پرمصرف جامعه باشد بنابراین از مردم تقاضا داریم که نهایت صرفه جویی را داشته باشند.

شرایط جامعه پذیرای افزایش قیمت حامل های انرژی نیست

این عضو کمیسیون انرژی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر شاید در ذهن یا برنامه های دولت این باشد که افزایش قیمت هایی را در بخش حامل های انرژی اعمال کند اما واقعا شرایط در جامعه مهیا نیست و هر نوع افزایش قیمتی در توان جامعه نیست. مجلس نیز تاکید دارد تا اقداماتی انجام شود که با صرفه جویی بتوانیم چالش های کشور را در این بخش مرتفع کنیم.

باید در برنامه هفتم نگاه کارشناسانه‌تری نسبت به حوزه نفت داشته باشیم

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در موضوع نفت در وهله اول انتظار می رود دولت در برنامه های خود به دنبال دوری از خام فروشی باشد،‌ تصریح کرد: متاسفانه از برنامه دوم توسعه تا برنامه ششم توسعه اتفاق خاصی برای فاصله گرفتن از خام فروشی نفت رخ نداده است. فاصله گرفتن از خام فروشی نیاز به یک عزم جدی دارد که در برنامه هفتم توسعه باید مورد توجه قرار گیرد و باید برنامه هفتم توسعه در این موضوع کارشناسی تر و راهبردی تر باشد.

در سال جاری تا حد مطلوبی فروش نفت تحقق یافت

مرادی در پایان تاکید کرد: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تا حد مطلوبی به میزان پیش بینی شده برای فروش نفت نزدیک شدیم و پیش بینی برای میزان فروش نفت در سال ۱۴۰۲ نیز از الان زود است اما تاکنون مجلس سعی کرده تا آنچه که دولت به آن رسیده و توانایی فروش آن را دارد دنبال شود تا با تورم و کمبود بودجه مواجه نشویم. سعی ما بر این است تا رقم فروش نفت واقع بینانه باشد تا شاهد تحقق آن باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *