انهدام باند قاچاق اشياء عتيقه و کشف عتيقه هاي 3 هزار ساله در آمل

 فرمانده انتظامي شهرستان آمل از شناسايي و دستگيري اعضاء باند قاچاق اشياء عتيقه و کشف گنجينه هاي قدمتي با قدمت سه هزار ساله خبر داد.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، “سرهنگ ولي الله گنجيان مقدم” فرمانده انتظامي شهرستان آمل در تشريح اين خبر گفت: در پي حفاري هاي غير مجاز صورت گرفته در يکي از مناطق شمالي و اطلاع از فعاليت چند نفر در زمينه فروش و قاچاق ظروف و اشياء عتيقه، موضوع شناسايي و دستگيري متهمان در دستور کار پليس امنيت عمومي اين فرماندهي قرار گرفت.

سرهنگ گنجيان ادامه داد: پس از تحقيقات گسترده و انجام يکسري عمليات اطلاعاتي، سرانجام متهمان شناسايي و تلاش در جهت دستگيري آنان و کشف سرمايه هاي ملي شروع شد.

وي افزود: پس از شناسايي مخفيگاه متهمان ، با هماهنگي مقام قضائي، سه متهم که در حفاري غيرمجاز تپه هاي باستاني ، نسبت به فروش و قاچاق اشياء قيمتي اقدام مي کردند، دستگير و  58 قطعه انواع عتيقه جات شامل ظروف فلزي و سفالي، زيورآلات مفرغي ، نقره اي و خنجر، کشف و از خروج آن به بيرون مرزها جلوگيري شد.

سرهنگ گنجيان تصريح کرد: اشياء عتيقه با دعوت از کارشناسان ميراث فرهنگي مورد بازديد و اصالت و قدمت آن مورد تأييد قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل در پايان با بيان اينکه تحقيقات پليس با تشکيل پرونده قضايي ادامه دارد، اظهار داشت: اموال فرهنگي و عتيقه جات نشانه سبقه تمدن و فرهنگ ايراني و ميراث پيشينيان، به امانت آيندگان نزد ماست، براي محافظت از اين سرمايه ملي، تعامل مردم با نيروي انتظامي امري ضروري است .//

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *