امینی: برای کنترل گرانی حرف نزنید عمل کنید

نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی از دولتمردان کشور خواست تا برای جلوگیری از مهاجرت های بی‌ رویه روستائیان، استمهال وام‌ های کشاورزی و بخشودگی آنها را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش سادس، حمزه امینی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه (14 دی ماه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حضرت ابوالفضل العباس (ع) در واقعه عاشورا رفتند آب برای اهل بیت رسول گرامی اسلام (ص) بیاورند که شهید شدند و حاج قاسم سلیمانی هم رفتند آبرو برای امت رسول الله بیاورند که به شهادت رسیدند؛ یاد و خاطره اشان گرامی باد.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس در خصوص مسائل حوزه انتخابیه اش بیان کرد: این شهرستان ها که غیر از دامداری و کشاورزی شغل دیگری ندارند، تنها درآمدشان از این طریق است و چندین سال است که بر اثر خشکسالی درآمد مردم به حداقل رسیده و در بسیاری از موارد منجر به ضرر و زیان شده است و نتیجه آن را در مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ شاهد هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: از دولتمردان درخواست دارم برای جلوگیری از این مهاجرت های بی ‌رویه به استمهال وام‌ های کشاورزی و بخشودگی آنها سریعا اقدام نمایند، چرا که کشاورزان توان پرداخت سود و اقساط وام های خود را ندارند. همچنین با ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای جبران بخشی از ضرر و زیان و خرید ادوات کشاورزی به ویژه تراکتور و کمباین کمک نمایند.

امینی در ادامه یادآور شد: بالا بردن قیمت خرید تضمینی گندم در راستای حمایت و تشویق گندم کاران زحمتکش و جلوگیری از ضرر و زیان آنها ضروری است، چرا که در حال حاضر قیمت تمام شده گندم برای کشاورزان برای هر کیلو 14 هزار تومان است. دامداری ‌های کوچک به دلیل گرانی نهاده‌ های دامی رو به تعطیلی آورده اند و حتی رو به نابودی هستند که ساماندهی بازار دام را خواستاریم.

وی با بیان اینکه سفره بازنشستگان که سرمایه های اجتماعی جامعه اسلامی هستند روز به روز کوچکتر شده و در بسیاری از خانواده ها جمع آوری شده است، گفت: کمر مردمان ضعیف و کم درآمد زیر بار سنگین گرانی های افسار گسیخته خم شده است، لذا دولت مردمی باید هر چه سریع تر برای رفع دغدغه و نگرانی این عزیزان، دائمی نمودن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرا نماید که از ضروری ترین مسائل  و مشکلات کنونی جامعه است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ساماندهی نیروهای شرکتی، خدماتی، قراردادی که چندین سال است در کمیسیون اجتماعی بررسی، تدوین و تصویب وتحویل هیات رئیسه محترم شده است، لذا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

امینی در ادامه خطاب به مدیران اجرایی و دولتمردان یادآور شد: حرفی از کنترل گرانی و تنظیم بازار نزنید، چراکه حرف های بی عمل نتیجه عکس دارد و روز به روز موجب گرانی های سرسام آور می شود، اگر نیت شما کنترل بازار است لطفا بی سر و صدا و برای رضای خدا عمل کنید، نه برای فریب خلق الله، مردم این مساله را خوب می ‌سنجند.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش نیز خواست تا هرچه سریع تر تکلیف جاماندگان قبل از سال ۹۰ مربیان پیش دبستانی و مربیان قرآنی را مشخص کند و تاکید کرد: این زحمتکشان عرصه تعلیم و تربیت با سابقه ای بیش از ۱۲ سال به امید جذب در آموزش و پرورش سختی راه دور و حقوق بسیار ناچیز را تحمل کرده اند، لذا امیدوارم تا پایان سال ۱۴۰۱ همه این عزیزان جذب آموزش و پرورش شوند و اجرای کامل قانون رتبه بندی معلمان و پرداخت پاداش پایان خدمت آنان انجام شود.

نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی در ادامه از وزیر راه و شهرسازی خواست تا دستورات لازم برای اتمام پروژه جاده میاندوآب – میانه که پروژه ای تقریبا ۳۰ ساله است را صادر نماید و تاکید کرد: با اتمام این جاده شهرستان کم برخوردار چاراویماق از بن بست در می آید و حدود ۴۰ روستای این شهرستان از راه آسفالت بهره‌مند می شوند.

امینی در خصوص راه های روستایی حوزه انتخابیه اش نیز تذکر داد و خطاب به هیات دولت خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود دولت با توجه به تصویب قیر از سوی مجلس با مدیریت صحیح و مدبرانه عملیات آسفالت ریزی این مسیرها را شروع کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تذکری به قالیباف رئیس مجلس داد و گفت: لطفا اجازه ندهید مردم کتک قصورات و ناکارآمدی دولت را در بعضی از موارد به مجلس بزنند. هیات رئیسه موظف است از جایگاه مجلس و نمایندگان دفاع کند، هرجا که کارها پیش می‌رود نماینده چه کاره است و هر جا که توان انجام کاری را ندارند نماینده مقصر است.

نماینده مردم هشترود خطاب به رئیس جمهور نیز یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ که رو به اتمام است از بودجه اختصاصی سفرتان به استان آذربایجان شرقی هنوز خبری نیست.

وی در پایان نطق خود و با انتقاد از افزایش قیمت ارز در بازار گفت: به کجا چنین شتابان، تومان از دلار  پرسید!

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *