روغن صندل چیست؟

سادس/لرستان یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: روغن چوب صندل با خواص ضد التهابی و ضد میکروبی سریع‌تر از آنچه که فکر می‌کنید باعث درمان و بهبود جای زخم می‌شود.

زهرا توکلی در گفت‌وگو با سادس با اشاره به این‌که روغن  صندل با رایحه مطبوع از انواع روغن‌هایی است که بیشتر در عطرها استفاده می‌شود، اظهار کرد: این روغن علاوه برعطر خوشی که دارد دارای کاربردهای دارویی بوده و در پزشکی، درمان‌های پوست و زیبایی دارد.

وی ادامه داد: روغن صندل خواص درمانی فراوانی مانند ضد اسپاسم، التهاب، نفخ و ضدعفونی کننده بوده و برای سلامتی مفید است.

توکلی با اشاره به این‌که روغن چوب صندل از تقطیر بخار چوب پودری درخت صندل که مدت ۴۸ ساعت در آب خیس شده استخراج می‌شود، بیان کرد: این تقطیر در فاصله زمانی ۴۸ تا ۷۵ ساعت انجام می‌شود.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به فواید استفاده از روغن صندل، عنوان کرد: این روغن برای درمان آکنه مؤثر است،  اکثر ما در زندگی آکنه و جوش صورت را تجربه کرده‌ایم، از راه‌های مفید و کاربردی درمان آن استفاده از روغن چوب صندل است.

وی با اشاره به این‌که این روغن دارای خاصیت مرطوب کنندگی بوده و با خشکی پوست مبارزه می‌کند، ادامه داد:  برای رفع خشکی پوست می‌توان مقداری از این روغن را باشیر مخلوط کرد و آن را روی پوست صورت ماساژ دهید و بعد از چند بار استفاده پوست شما مرطوب سازی می‌شود.

توکلی با اشاره به این‌که رایحه درمانی یکی از راه‌های درمان مشکلات روانی و جسمی است، عنوان کرد: چوب صندل با خواص شگفت انگیز خود باعث کاهش اضطراب، ترس و بی‌قراری می‌شود، کافی است چند قطره از این روغن را در دستگاه بُخور بریزیم و بخار آن را استشمام کنیم.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی بیان کرد: این روغن طبیعتی تسکین دهنده، آرام بخش و ضد اسپاسم دارد و اگر دچار گرفتگی عضلات هستید می‌توانید از روغن چوب صندل استفاده کنید چراکه می‌تواند بدن را از انقباض و اسپاسم رها کند.

وی ادامه داد: روغن چوب صندل با خواص ضد التهابی و ضد میکروبی سریع‌تر از آنچه که فکر می‌کنید باعث درمان و بهبود جای زخم می‌شود.

توکلی ادامه داد: ازجمله دیگر خواص روغن چوب صندل می‌توان به ضدعفونی کنندگی، قابض کننده، جلوگیری از سرطان پوست، اثر خنک کنندگی، جلوگیری از خونریزی و … اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *