لزوم توجه ويژه به مديريت مبتني بر علم و دانش در ناجا / كشف 5/76 درصدي جرايم به صورت علمي در فارس

فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه درصد كشف علمي جرم نسبت به سال هاي گذشته افزايش يافته است، بر لزوم توجه ويژه به مديريت مبتني بر علم و دانش در نيروي انتظامي تأكيد كرد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “احمد علي گودرزي” در كارگاه نيمه تخصصي رؤساي دفاتر تحقيقات ناجا كه در شيراز برگزار شد، افزود: بر كسي پوشيده نيست كه امروز پليس با گذشته بسيار متفاوت شده است.

وي گفت: امروز دانش و تجربه به هم آميخته شده است و اين موضوع در انجام مأموريت هاي محوله اثر بخشي مناسبي داشته است.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه اگر پليس توفيقي داشته به صورت علمي بوده است، افزود: در سطح استان فارس 5/67 درصد از جرايم خشن به صورت علمي كشف مي شود.

گودرزي با اشاره به كشف 93 درصدي جرايم فضاي مجازي در استان، گفت: امروز درصد كشف علمي جرم نسبت به سال هاي گذشته افزايش پيدا كرده است و اين موضوع لزوم توجه به مديريت مبتني بر علم و دانش در نيروي انتظامي را بيش از پيش ضروري مي سازد.

وي نقش دفتر تحقيقات كاربردي را در بالا بردن دانش و تجربه انتظامي كاركنان بسيار مهم دانست و گفت: اگر توجه ويژه اي به اين قسمت از نيروي انتظامي شود، قطعا” تعالي رفتار كاركنان حاصل مي شود.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به ظرفيت بسيار مناسب استان فارس در حوزه علم و دانش، افزود: انتقال تجربيات و واكاوي حوادث اتفاق افتاده به صورت ويژه در فرماندهي انتظامي استان انجام و سپس در دانشگاه علوم انتظامي ناجا ارائه مي گردد.

گودرزي در پايان با تأكيد بر استفاده و حمايت ويژه از طرح هاي صنعتي ارائه شده به پليس، گفت: اجراي طرح هاي صنعتي مي تواند بازده مؤثري داشته باشد و به پليس در انجام مأموريت هاي گوناگون كمك كند.

در ادامه، معاون توسعه و مديريت دانش پژوهشگاه علوم انتظامي و مطالعات اجتماعي ناجا طي سخناني گفت: پليس به عنوان يك سازمان اجتماعي اگر مي خواهد موفق باشد بايد همگام و همپا با جامعه پيش برود.

سرهنگ ” پور مؤذن” با تأكيد بر اينكه پليس به دنبال رويكرد علمي و تفكر قبل از عمل است، افزود: اين رويكرد بايد از مسير فعاليت هاي تحقيقاتي و مطالعاتي محقق شود.وي هدف از اجراي اين كارگاه را بحث و تبادل نظر پيرامون رسيدن ناجا به توانمندي هاي علمي و همچنين كيفيت بخشيدن به اهداف ناجا عنوان كرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *