دومین کارت زرد به وزیر ورزش/ انتخاب رئیس دیوان محاسبات

دومین کارت زرد مجلس برای وزیر ورزش/ انتخاب احمدرضا دستغیب به عنوان رئیس دیوان محاسبات و… از مهمترین موضوعات خبری جلسات علنی امروز (سه‌شنبه) سیزدهم دی ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش سادس، جلسه علنی  مجلس به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و سوال تعدادی از نمایندگان مجلس از وزیر ورزش و جوانان، انتخاب رئیس دیوان محاسبات کشور و … در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

به گفته یک عضو هیات رییسه مجلس هم خانواده شهید حبیب‌الله شیری جعفرزاده از شهدای مدافع حرم به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی پیش از آغاز جلسه علنی امروز، در مجلس حضور پیدا کردند. زینب شیری جعفرزاده فرزند شهید حبیب‌الله شیری جعفرزاده از شهدای مدافع حرم دکلمه ای برای نمایندگان نیز خواند و مجلس از خانواده این شهید تجلیل کرد.

دومین کارت زرد به وزیر ورزش/ انتخاب رئیس دیوان محاسبات

در ابتدای این جلسه محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و همراهانشان گفت: مسئولیت پذیری در کنار شجاعت و شناخت میدانی، حل مشکلات را برای شهید سلیمانی ممکن می کرد و از آن جهت که تمام تلاش و تمرکز او بر حل مشکلات و تامین امنیت عموم مردم بود، همه مردم را در نظر می گرفت و آنها را دسته بندی نمی کرد.

رئیس مجلس با بیان اینکه پیروی از حاج قاسم گذاشتن قاب عکس ایشان روی طاقچه نیست، گفت: پیروی از حاج قاسم به معنای عمل به مطق مدیریتی و اصول زندگی فردی و اجتماعی ایشان است.

در بخش دیگری از این جلسه هم علی نیکزاد گفت: سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی که سردار جهاد تبیین بود و مقام معظم رهبری فرمودند که فکر ایشان باید در جامعه ترویج شود را گرامی می داریم. ان‌شاءالله راه ایشان در جامعه ادامه پیدا کند.

دومین کارت زرد به وزیر ورزش/ انتخاب رئیس دیوان محاسبات

وزیر ورزش و جوانان که برای پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان در صحن علنی امروز مجلس حضور یافته بود، به ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌های دشمنان در ایام جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر و ناگفته‌هایی درباره اتفاقات دوحه پرداخت و از هیات رییسه و رییس مجلس خواست که جلسه غیرعلنی تشکیل داده تا درباره اتفاقات دوحه فقط به نمایندگان توضیح دهد.

حمید سجادی در پاسخ به سوال مجتبی یوسفی نماینده اهواز و ۵۷ نماینده مجلس پیرامون سوء مدیریت در برنامه‌های ورزش حرفه‌ای به ویژه فوتبال و بستر قراردادهای نجومی با برخی از بازیکنان،‌ گفت: طبق برنامه های پنجم و ششم توسعه تخصیص هرگونه وجه به هر نحو به ورزش حرفه ای از بودجه عمومی کشور ممنوع است، بر این اساس تضییع حقوق بیت المال رخ نداده و هیچ گونه کمکی از بودجه عمومی و دولتی در ورزش حرفه ای کشور همچون فوتبال پرداخت نشده است.

پس از استماع توضیحات وزیر ورزش مجتبی یوسفی از توضیحات وی قانع نشد و بیان کرد: در عین احترام به چهره ارزشی وزیر ورزش برای حفظ شعار و آرمان های کشور سوال را به رای می‌گذارم.

نمایندگان نیز از توضیحات او قانع نشده و بدین ترتیب وزیر ورزش دومین کارت زرد خود را از مجلس شورای اسلامی دریافت کرد.

ناطقین مجلس

اوسطی: حل مشکلات اقتصادی، عمر حضرت نوح و صبر ایوب نمی‌خواهد

خانی: دولت به وعده‌های اقتصادی خود عمل کند

مرادی: نباید هر معترضی را معاند دانست

پیشنهاد نماینده لنگرود به تیم اقتصادی دولت: سازمان‌های خدمات‌رسان به مردم را از بروکراسی ملال‌آور پاک کنید

نوروزی: تلاش های سه قوه علیرغم توطئه دشمن نتایج خوبی داشته است

***

دومین کارت زرد به وزیر ورزش/ انتخاب رئیس دیوان محاسبات

یکی دیگر از دستورکار های  جلسه  علنی امروز انتخاب رئیس دیوان محاسبات کشور بود و نمایندگان با ۱۴۱ رای از مجموع ۲۵۳ رای، سید احمدرضا دستغیب را به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب کردند.

پیش از این مهرداد بذرپاش ریاست دیوان محاسبات کشور را بر عهده داشت که پس از استعفا از این سمت، با رای اعتماد نمایندگان مجلس وزیر راه و شهرسازی شد.

دومین کارت زرد به وزیر ورزش/ انتخاب رئیس دیوان محاسبات

دستغیب کاندیدای ریاست دیوان محاسبات کشور پیش از رای گیری در دفاع از برنامه هایش گفت: ماه‌هاست در حال مطالعه برنامه‌های دیوان محاسبات هستم و کل برنامه‌های ادوار مختلف را مورد مطالعه قرار دادم و عهد بستن اقدامات مثبت را ادامه می‌دهیم، نقاط ضعف را برطرف و اولویت‌ها را مشخص می‌کنیم؛ این اولویت ها را نیز در ساختمان شیشه‌ای ونک تعیین نمی‌کنیم بلکه در کمیسیون‌ برنامه و بودجه آنها را بررسی می‌کنیم.

دومین کارت زرد به وزیر ورزش/ انتخاب رئیس دیوان محاسبات

در همین جلسه پژمان پشمچی زاده هم به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی ریاست دیوان محاسبات در جریان ارائه برنامه های خود گفت: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های بنده جلوگیری از انحراف از برنامه‌ها و بررسی ریشه‌های ترک فعل و آثار آن است. از نظر بنده دیکته‌های نانوشته از روی ناکارآمدی باید مورد رسیدگی قرار گیرد. از سوی دیگر بنده بر اصل تفکیک قوای سه گانه تاکید دارم. اگر قوه مقننه نقش قانونگذاری و دولت نقش اجرای قانون را بر عهده دارد هیچ کدام نباید از ریل خود خارج شوند.

در ادامه علی بابایی کارنامی به انتخاب دستغیب به عنوان‌ رییس دیوان محاسبات اشاره کرد و با بیان این‌که «ان‌شاءالله آقای دستغیب از مجلس غیبش نزند» مدعی شد: عادت بدی در میان مسئولان و وزرایی است که از مجلس رأی می‌گیرند و پس از رأی ناپدید می‌شوند. امیدواریم که ایشان از آن دسته نباشد.

نماینده ساری  به تذکر سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان که خطاب به هیات رئیسه گفته بود «چرا مجلس را سلیقه ای اداره می‌کنید» هم واکنش نشان داد و گفت: این نماینده تذکری به رییس مجلس دادند؛ رئیس مجلس حق دارد در پاسخ به تذکر و اخطار نمایندگان اظهارنظر کند؛ برخی یادشان رفته که در مجالس قبلی برجام را در ۲۰ دقیقه تصویب کرده و علیه کارگران کشور چه مصوباتی تنظیم شد.

وی همچنین انتقاداتی را نسبت به عملکرد مجالس قبل مطرح کرد و افزود: برخی در بیرون مجلس کور خوانده‌اند که بخواهند به بهانه تضعیف مجلس یازدهم، مجلس بعدی را تسخیر کنند.

دومین کارت زرد به وزیر ورزش/ انتخاب رئیس دیوان محاسبات

در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد اصلاح کاده از قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی، نمایندگان تصویب کردند که ترخیص و صدور گواهی پایان تعهد پزشکان طرحی که مدت تعهد سه برابری آنان به پایان نرسیده منوط به تعیین جایگزین از جانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

مجلس همچنین با معافیت مالیاتی پزشکان طرحی در مناطق محروم مخالفت کردند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

نیکزاد در پاسخ به دلخوش: به زودی موضوع برنامه و بودجه تعیین تکلیف خواهد شد

عیسی زاده: چرا طرح ساماندهی کارکنان دولت در دستور کار صحن قرار نمی‌گیرد؟

موسوی لارگانی: چرا جلوی طرح لایحه بودجه را گرفته‌اید؟/اینجا پادگان نیست

انتقاد یک عضو هیئت رئیسه مجلس از عدم اجرای قانون هوای پاک توسط دستگاه‌های دولتی

سلیمی: امسال آلودگی هوا نسبت به سال قبل ۴۰ درصد بیشتر بود

راستینه خطاب به رئیس جمهور: از دام بلای برجام خود را نجات دهید

پاک مهر: وزارت کشور باید کد روستایی برای اهالی آبادی‌ها و کلاته‌ها صادر کند

محسنی‌بندپی: دولت سریع‌تر لایحه برنامه هفتم را به مجلس ارائه کند

هشدار یک عضو کمیسیون بهداشت درباره آمادگی برای مقابله با کرونا

نماینده سربیشه و نهبندان: حق مردم ساعت‌ها ایستادن در صف نان و سوخت نیست

انتقاد نوروزی از عدم پرداخت تسهیلات اشتغال از سوی بانک‌ها

زنگنه: نباید زحمات پزشکان را فراموش کرد/برخی از حرف ها ظلم آشکار به پزشکان است

پزشکیان: مجلس با بیمارستان‌های خصوصی درجه یک قرارداد ویژه دارد

***

یک عضو هیات رئیسه مجلس هم تذکرات کتبی نمایندگان مجلس خطاب به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.
 

موارد اعلام وصولی از جمله سوال از وزیر ورزش و جوانان درخصوص عدم شفاف سازی قراردادهای فوتبالی نیز در پایان جلسه قرائت شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *