انتقاد نوروزی از عدم پرداخت تسهیلات اشتغال از سوی بانک‌ها

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی از عدم تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸ و ۱۶ بودجه که به ارائه تسهیلات اشتغال، ازدواج و فرزندآوری باز می گردد، انتقاد کرد.

به گزارش سادس، رحمت الله نوروزی در تذکری شفاهی در جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: چرا اعتبارات پیش بینی شده در تبصره ۱۸ لایحه بودجه که به بحث اشتغال باز می گردد تخصیص داده نمی شود؟ اولویت ما اشتغال است اگر بودجه تخصیص نیابد قطعا این مهم بر زمین خواهد ماند. مجلس برای تبصره ۱۸ و ۱۶ لایحه بودجه زحمت زیادی کشید اما اکنون اعتبارات مربوط به اشتغال و ازدواج بر زمین مانده است. بانک ها جلوی تسهیلات خرد را گرفته اند از رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی انتظار می رود این اقدام را کنار زده و اجازه دهند تا به مردم تسهیلات پرداخت شود.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر شاهدیم زمانی که افراد از بانک ها تسهیلات می گیرند مبلغی از وام نزد بانک تا پایان تسهیلات نگه داشته می شود که این کار خلاف قانون است.

نوروزی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: انتظار می رود قیمت خرید پنبه و سویا از کشاورزان زودتر مشخص شود.

وی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان متناسب با نرخ تورم نبوده و باید با ارائه کارت الکترونیکی به مردم کمک معیشتی شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *