اوسطی: حل مشکلات اقتصادی، عمر حضرت نوح و صبر ایوب نمی‌خواهد

نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اجازه ندهد سفره و معیشت خانوارهای ایرانی بیشتر از این به تاراج برود.

به گزارش سادس، پرویز اوسطی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه (۱۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی، بیان کرد: شهادت سردار نامی و مرد بی ادعای جبهه مبارزه با ظلم شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمان مجاهدش خسارت بزرگی برای کشور و جریان مقاومت بود.

وی با بیان اینکه سلیمانی یک فرهنگ است و فرهنگ ترورنشدنی است، گفت: او الگوی مجاهدت در راه خدا بود. حاج قاسم جان خود را نثار نظام و اسلام کرد که امنیت، آرامش و وحدت در ایران و جهان اسلامی جاری بماند. نام و مکتب او به عنوان نماد مبارزه با ظلم و ستم در ذهن جهانیان و تاریخ بشری خواهد ماند چراکه هیمنه آمریکای جنایتکار را شکست و داعش پلید را به نابودی کشاند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد: امروز بعد از سپری شدن بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، علیرغم توفیقات بزرگ در حوزه های مختلف با مسائل و موانع مهمی در حوزه اقتصاد، فرهنگ و توسعه کشور روبرو هستیم که ریشه اصلی آنها را می توان در چهار مقوله دور شدن از گفتمان پیشرفت اسلامی- ایرانی، دیگرسازی و تمایزبخشی از آن دسته از الگوهای توسعه که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی الگوهای موفقی نبودند، توطئه های دشمنان به منظور عقب نگه داشتن کشور، غفلت از ظرفیت های متعدد سرزمینی در ابعاد مختلف و آسیب های ناشی از ناکارآمدی در حوزه مدیریت جستجو کرد.

اوسطی یادآور شد: بسیار واضح است که در شرایط کنونی، تلاش دشمنان نظام اسلامی در جهت ناکارآمد نشان دادن الگوی مردم سالاری دینی با تاکید بر نارسایی ها و مسائل حل نشده جامعه اسلامی است که استقرار نظام مدیریتی کارآمد و پاسخگو پیشران حل مشکلات کشور و دفاع ثبوتی از انقلاب اسلامی و نظام مردم‌سالار دینی را بیش از پیش به نمایش خواهد گذاشت. اکنون مدیریت جهادی که تلفیقی از شور انقلابی در کنار خردورزی و تدبیر است، ناظر بر آزمون هایی است که تجربه مدیریت جهادی از آنها سربلند بیرون آمده است.

وی افزود: وقت آن رسیده که رئیس جمهور بازنوردن جایگاه مدیریتی اجرایی کشور را به معنای واقعی دنبال کرده و از انتصاب مدیران ضعیف در شرایط حساس کشور پرهیز نماید.

نماینده مردم قروه در ادامه در خصوص مسائل و مشکلات کشور و حوزه انتخابیه اش خطاب به رئیس جمهور و هیات دولت، عنوان کرد: امروز دشمن اصلی جامعه فقر، بیکاری، تورم، کاهش ارزش پول ملی، افزایش فاصله طبقاتی، آسیب های اجتماعی و عدم تناسب نظام بودجه ریزی با نیازهای مناطق مختلف کشور است که نشان از حکمرانی ضعیف دولت در حوزه اقتصادی دارد.

اوسطی خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: اجازه ندهید سفره و معیشت خانوارهای ایرانی بیشتر از این به تاراج برود. در جامعه ای که فقر لانه کند خبری از آرامش و نشاط نیست. حل مشکلات اقتصادی کشور عمر حضرت نوح و صبر حضرت ایوب نمی خواهد. اگر اقتصاد واقعی مردمی و بستر برای سرمایه گذاری و حمایت از تولید فراهم شود، حل مشکلات اقتصادی به سرعت امکان پذیر است.

نماینده قروه در ادامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی تذکری داد و خواستار دوبانده شدن و تکمیل برخی از راه های مواصلاتی حوزه انتخابیه اش شد.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری خطاب به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی خواستار لزوم تامین اعتبار بخش مکانیزاسیون در قالب خط اعتباری ملی توسط شبکه بانکی متناسب با نیاز بخش کشاورزی شد.

اوسطی همچنین به وزیر نیرو در خصوص اجرای شبکه فاضلاب شهرستان های حوزه انتخابیه اش تذکر داد و گفت: عنایت ویژه وزیر نیرو در این رابطه مورد انتظار است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *