موسوی لارگانی: چرا جلوی طرح لایحه بودجه را گرفته اید؟/اینجا پادگان نیست

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم بررسی لایحه بودجه در مجلس تاکید کرد: صحبت بنده این است که اینجا مجلس بوده و باید همه براساس آیین نامه داخلی عمل کنند.

به گزارش سادس سید ناصر موسوی لارگانی در تذکری با استناد به اصل ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس و در واکنش به تذکر علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده در صحبت‌هایی که داشتم تاکید کردم که هیات رئیسه باید براساس آیین نامه مجلس شورای اسلامی را اداره کند. اگر مباحثی در مجلس مطرح می‌شود و رئیس مجلس قصد صحبت دارد باید از زمان موافق یا مخالف استفاده کند در غیر این صورت نمی‌تواند خودش صحبت کند.

وی ادامه داد: رئیس مجلس هر صبح ۱۵ دقیقه فرصت نطق دارد بنده در صحبت‌هایم نه از رئیس قبلی دفاع کردم و نه با رئیس فعلی  پدرکشتگی دارم. حرف بنده این بود که باید آیین نامه رعایت شود. همه ما نماینده هستیم و باید به آیین‌نامه پایبند باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر رئیس مجلس شورای اسلامی قصد دارد به موضوعی ورود کند باید براساس آیین نامه باشد. آیا بنده بی ربط گفتم یا دیگران؟ بروید بررسی کنید در طول مجلس یازدهم چه کسی حرف های بی ربط مطرح کرده است. آقای نیکزاد شما امروز خودتان نیز درگذشت آیت الله مصباح را تسلیت گفتید که براساس آیین نامه شما این فرصت را نداشتید. بنده در چهار دوره در مجلس بودم از کدام بیرون خط گرفته‌ام که این اتهام را به من وارد می‌کند؟

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این حرف‌ها در جایگاه و در شأن یک نماینده مجلس نیست. بنده حرفی منطقی و در چارچوب قانون زدم. امروز صبح آقای دلخوش نیز تذکر درستی راجع به بودجه داد. اکنون بودجه به مجلس آمده اما هیات رئیسه به بهانه برنامه هفتم اجازه بررسی آن را نمی‌دهد. درست است که باید اول برنامه ارائه می‌شد اما این‌که اکنون جلوی بودجه را گرفته‌اید چگونه می‌خواهید بودجه را تصویب کنید؟ اینجا پادگان نیست. آقای قالیباف نمی‌تواند نظر خود را اعمال کند بلکه همه ما باید در چارچوب آیین‌نامه عمل کنیم. جوری عمل نکنید که بیرون از مجلس به ما بخندند.

وی ادامه داد: از آقای نیکزاد که رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است انتظار می‌رود اگر بنده حرف غیرمنطقی زدم با من برخورد کنند اگر حرف آقای بابایی توهین‌آمیز بود با ایشان برخورد صورت گیرد.

علی نیکزاد که ریاست علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: تا جایی که بنده یاد دارم روسای قبلی مجلس نیز حتما در مورد مباحث روشنگری می‌کردند. از سوی دیگر همه نمایندگان فرهیخته و صاحب نظر و تصمیم گیر هستند. این کلمه پادگان را بنده نمی‌دانم که از کجا آمده است ولی اصلا کلمه خوبی نیست. همه ما نماینده مردم هستیم و صاحب نظر و فکر. کسی نمی‌تواند مجلس را پادگانی اداره کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *