امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۳هزار نفر در حوادث جوی/ رهاسازی ۴۱۵ دستگاه خودرو

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۱۳ هزار و ۳۶۰ نفر در پی حوادث جوی از ابتدای دی ماه تاکنون خبر داد.

مهدی ولیپور در گفت‌وگو با سادس، درباره جزئیات ماموریت‌های امدادگران سازمان امدادونجات در حوادث جوی ابتدای دی ماه تا کنون گفت: از ابتدای دی ماه تاکنون در مجموع ۳۱ استان کشور درگیر مداخلات جوی بود که از این میان در ۲۱ استان یعنی اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان وبلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، هرمزگان و همدان ماموریت‌های امدادونجات به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه ماموریت‌های امدادی انجام شده در ۹۱ شهرستان از این ۲۱ استان بوده است، گفت: امدادرسانی در ٢٢٨منطقه شامل ٨٨محور، ١٨شهر، ١١٥، روستا و هفت منطقه عشایرنشین انجام شده و در جریان آن به ۱۳ هزار و ۳۶۰ نفر امدادرسانی شده است.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۹۵۷ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند، گفت: ۲۷ نفر به مناظق امن منتقل شده و پنج نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شده‌اند.

ولیپور درباره آمار رهاسازی خودروهای گرفتار در برف نیز گفت: یکی از تاکیدات همیشگی در فصل زمستان استفاده از زنجیرچرخ و عدم رانندگی در جاده‌های برفگیر و لغزنده است. با این وجود برخی از این رانندگان با ورود به این جاده‌ها دچار چنین مشکلاتی می‌شوند. طی این مدت ۴۱۵ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شده است.

وی با بیان اینکه از ۶۱ واحد مسکونی نیز عملیات تخلیه آب انجام شده است، گفت: اقلامی مانند چادر، پتو، موکت، نایلون، ست‌های بهداشتی و شست‌وشو، والور، موادغذایی و … نیز در این مدت در میان برخی از حادثه دیدگان توزیع شده است.

به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر طی این مدت ۱۱۶۵ نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر در ۹۵۷ تیم عملیاتی در اجرای ماموریت‌های امدادونجات مشارکت داشتند.

ولیپور با بیان اینکه سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر برابر پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از چند روز قبل به امدادگران خود فرمان آمادگی دربرابر حوادث جوی را صادر می‌کند، گفت: علاوه بر آن در فصل زمستان تمامی امدادگران آمادگی مواجهه با حوادث این فصل و امدادرسانی به موارد احتمالی را دارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *