آیا مجمع تشخیص مصلحت از شفافیت مستثنی می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: تقریبا موارد مربوط به طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌ها نهایی شده است اما محل اختلاف در بحث شفافیت مجمع تشخیص مصلحت است که اگر مجلس برای این بخش استثنا قائل شود این قانون به زودی نهایی خواهد شد.

علی حدادی در گفت‌وگو با سادس، درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرائی و سایر نهادها بیان کرد: این طرح در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، سپس به شورای نگهبان ارسال شد و مجددا برای اصلاحاتی به مجلس و کمیسیون امور داخلی و شوراها برگشت.

وی در ادامه اظهار کرد: مسئله ای که اکنون پیش آمده، نقطه نظراتی درباره شفافیت مجمع تشخیص مصلحت نظام است؛ اگر برای مجمع تشخیص مصلحت نظام استثنایی قائل شویم این طرح نهایی می شود اما کمیسیون نظرش این است که بر شفافیت مجمع تشخیص اصرار داشته باشیم. از نظر بنده با این اصرار، طرح شفافیت بر زمین خواهد ماند. اگر ما استثنایی را در بحث شفافیت برای مجمع تشخیص مصلحت داشته باشیم، طرح شفافیت نهایی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تصریح کرد: آخرین جمع‌بندی بنده این است اکنون که طرح شفافیت قوای سه گانه به کمیسیون امور داخلی بازگشته ما جلسه‌ای را برگزار و مجمع تشخیص مصلحت نظام را از شفافیت استثنا کنیم، در این صورت این طرح نهایی می شود و در عمل شاهد اجرای شفافیت خواهیم بود

حدادی در پایان تاکید کرد: اکنون تعداد زیادی از نمایندگان و خود بنده آرای خود را به صورت شفاف اعلام می کنیم و نسبت به شفافیت آرای نمایندگان داوطلب بودیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *