درخواست نماینده اصفهان از رئیس‌جمهور برای انجام سفرهای موضوعی جهت حل مسائل کشور

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست تا سفرهای استانی دولت را به سفرهای موضوعی توسعه داده تا موضوعات کشور حل و فصل شود.

به گزارش سادس، عباس مقتدایی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی نوبت صبح امروز یکشنبه (۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان و مردم بیان کرد: خاطرتان هست زمانی سردار سلیمانی مرگ داعش را اعلام کرد، امروز شهید سلیمانی و حضورش در لایه های مختلف اجتماع شکست جنگ ترکیبی و فرار معاندان از ایران و وطنمان را اعلام می کند.

وی افزود: امروز همزمان با ایام ۹ دی، ما در مجلس شورای اسلامی شکست توطئه دشمن و پیروزی ملت ایران را اعلام می کنیم. رهبری جامع و مردم بصیر موجب شکست دشمنان شدند و ملت ایران بر اینکه ولایت دلسوز مردم است مهر تایید در عمل و دست رد بر سینه اردوگاه دشمن زدند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه خطاب به رئیس جمهور بیان کرد:‌ حاکمیت باید به سرعت انسجام، هماهنگی، تدبیر و قاطعیت برای تحقق آرمان‌ های نظام اسلامی را بیش از پیش به نمایش بگذارد.

مقتدایی افزود:‌ وزرای شما باید مرد میدان عمل باشند. معدل عملکرد برخی از آنها رضایت بخش نیست. آقای رئیس جمهور، یادآوری می‌ کنم نمایندگان در مجلس یازدهم قبل از حضور شما در انتخابات، از شما خواستند به صحنه بیایید تا زمینه ‌های مختلف اصول قانون اساسی بیش از پیش رعایت و اجرا شود. امروز که باهم صحبت می ‌کنیم برخی از وزرای شما نمره قابل قبولی از سوی نمایندگان نگرفتند.

وی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: چرا وزیر بهداشت شما باید در شرایطی باشد که بیش از ۷۰ نفر طرح استیضاحش را امضاء کرده باشند؟ برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز ده‌ ها امضا جمع آوری شده است! آقای رئیس جمهور؛ وزیر میراث فرهنگی شما کجاست؟ البته در توئیت ها ایشان را می ‌بینیم، اما کدام اقدام موثر توسط وی انجام شده است؟

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به نمایندگان مردم اظهار کرد: آیا در مناطق شما به ابنیه تاریخی، میراث فرهنگی و صنایع دستی رسیدگی شده است؟ بیمه فعالان صنایع دستی را چه کسی باید پیگیری کند؟ وزیر ورزش و سایر وزرا نیز همین حالت را دارند، لذا باید توسط آقای رئیس جمهور اقدامی انجام شود.

مقتدایی خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: وزرای شما باید چالش ‌های قابل پیش بینی را مدیریت کنند نه اینکه آنها را به بحران تبدیل کنند.

وی پس از قرائت شعری و یادآوری اینکه زمانی در اصفهان برای وزیر میراث فرهنگی و گردشگری شعر خواندم خطاب به این وزیر گفت:‌ امروز اگر شما را ببینم، دیگر شعر هم نخواهم خواند. در این کشور چه کاری انجام می ‌دهید؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با طرح سوالی از رئیس جمهور عنوان کرد: در بحبوحه نیاز به جهاد تبیین و به کارگیری فرهنگ و هنر کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کجاست؟ آیا شما آثاری از اقدام موثر وی می‌بینید؟ ما که ندیدیم! امروز به آقای رئیس جمهور می‌ گویم که ثبات و پیش بینی پذیر کردن اقتصاد ایران یک ضرورت بوده، نه یک انتخاب. باید بی ثباتی در قیمت ها و ابهام در سیاست ها را خاتمه دهید.

مقتدایی در ادامه یادآور شد:‌ برای رسیدن به این نقطه پیشنهاد دارم. رئیس جمهور باید سفرهای استانی را به سفرهای موضوعی توسعه داده و موضوعات کشور را حل و فصل کند. جلسات را در اتاق های شیشه ای برگزار کنند تا خبرنگاران بتوانند مخابره خبر کنند. به عنوان مثال رئیس جمهور برای خودرو حکم کند. قرار بود قیمت قطعی خودرو با سود خودروساز به شورای رقابت اعلام شود، اما هم اکنون خودرو در بورس عرضه می‌ شود،‌ اما چه کسی آن را گران تر می‌ خرد! این امر خنده دار نیست؟

وی بیان کرد: رئیس جمهور سفرهای موضوعی را در تهران و در اتاق های شیشه ای برگزار کند و موضوعاتی مانند خانه های امید بازنشستگان، مرخصی زایمان برای زنان کارمند و معلمان، تکریم پزشکان، اینترنت و کسب و کارهای مجازی، مساله گرانی، ارز، خودرو را مورد بررسی قرار دهد. به عنوان مثال مساله دانشجویان اوکراینی تنها نیازمند یک تصمیم بوده و بسیاری از موارد دیگر در همان روز قابل حل است و مردم هم ملموس تر اقدامات را متوجه می‌شوند. همچنین موضوعاتی نظیر جذب گردشگر، تسهیل وام ها، سربازی و اشتغال و مسکن جوانان قابل بررسی است. به جوانان خودرو دهید، کما اینکه در گذشته سابقه نیز داشته است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به آلودگی هوا در کشور نیز اشاره و تاکید کرد: در اصفهان نه هوا داریم، نه آب داریم و نه خاک چرا که فرونشست اصفهان را می بلعد. آیا حتما مدرسه ابن سینا و گنبد مسجد امام باید فرو بریزد تا کاری انجام دهیم؟ نمایندگان سایر شهرها مانند خوزستان، سیستان و بلوچستان و چهار محال و بختیاری و… نیز مدافع این موضوع هستند که آقای رئیس جمهور؛ قاطعیت، قاطعیت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *