امنيت پايدار اجتماعي با بسترسازي علمي و فرهنگي

فرمانده انتظامي استان با تاكيد بر اينکه با پايه ريزي علمي و بستر سازي فرهنگي مي توان امنيت اجتماعي را در جامعه به نحو مطلوب افزايش داد، گفت: دستگاه ها با همنوايي و همراهي يکديگر مي توانند در مسير پيشرفت و توسعه جامعه گام بردارند.

به گزارشسادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “محمد قنبري” در ديدار با “خدا نظر دريکوند “مدير کل آموزش و پرورش استان، گفت : براي کاهش ناهنجاري هاي جامعه، مسئولان بايد نگاه پيشگيرانه در دستگاه ها را تقويت كنند.

فرمانده انتظامي لرستان تصريح کرد: نقش آموزش و پرورش به عنوان محيطي خاص و شناخته شده براي همه افراد جامعه در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مهم و ارزشمند بوده و پليس از اين ظرفيت عظيم در راستاي کاهش معضلات و آسيب ها بهره خواهد برد.

وي با بيان اينكه در عصر حاضر رفتار جوانان تحت تاثير فضاي مجازي قرار گرفته است، اظهار داشت: در هدايت صحيح اين رفتارها و شكل گيري شخصيت سالم، نقش خانواده به عنوان مهمترين نهاد تربيتي در كنار آموزش و پرورش مهم و حساس است.

اين مقام ارشد انتظامي با تاكيد بر ريشه يابي آسيب هاي اجتماعي، خاطر نشان کرد: با پايه ريزي علمي و بستر سازي فرهنگي مي توان امنيت اجتماعي را در جامعه به نحو مطلوب افزايش داد.

قنبري بيان داشت: پليس، مسئوليت ايجاد نظم و امنيت و آموزش و پرورش، نقش تعليم و تربيت را در جامعه بر عهده دارد و دانش آموزان به عنوان مهمترين سرمايه هاي آينده کشور بايد مورد توجه و عنايت همه سازمان ها باشند.

وي با تأكيد بر اينكه بايد از ظرفيت عظيم آموزش و پرورش در امر پيشگيري و تعليم و تربيت بهره گيري حداكثري و ثمربخش داشت، گفت: خوشبختانه تعامل بين نيروي انتظامي و آموزش و پرورش مطلوب بوده و اين دو مجموعه با مشاركت و همدلي توانسته اند اقدامات شايسته اي در حوزه هاي مختلف بخصوص عرصه هاي فرهنگي، اجتماعي و آموزشي انجام دهند.

تعامل پليس و آموزش و پرورش در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي

در ادامه اين ديدار “خدانظر دريکوند” مدير کل آموزش و پرورش استان با تقدير از تعامل سازنده پليس در راستاي ارتقاء سطح آگاهي دانش آموزان بيان داشت: امروزه پليس و آموزش و پرورش به عنوان دو نهاد با اهميت در فرهنگ سازي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نقش پررنگي دارند.

وي اظهار داشت :بدون امنيت، دست يابي به هيچ دانشي به سهولت ميسر نمي شود و كسب علم و دانش، اجتماع را در برابر انواع آسيب هايي كه بنيان نظم و امنيت جامعه را متزلزل خواهد ساخت، مصون مي دارد.

دريکوند در پايان گفت: وظيفه نيروي انتظامي حفظ امنيت اجتماعي و فردي است که توسعه اين امنيت نيازمند مشارکت همه نهادها بوده و مصداق اين امر حضور کارشناسان نيروي انتظامي در مدارس است و آموزش و پرورش نيز با آموزش نظم و قانون پذيري مي تواند در امر امنيت اجتماعي سهيم باشد.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *