توافق دولت و مجلس برای احیای واحدهای صنعتی راکد

سادس/مازندران نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت و مجلس در رفع موانع بعضی از واحدهای تولیدی توافق خوبی دارند، گفت: ظرفیت‌های خالی فراوانی در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که دولتمردان در شهرستان و استان از این ظرفیت‌های خالی استفاده کنند چرا که با رونق تولید موضوع اشتغال هم حل می‌شود.

ولی‌الله فرزانه در گفت‌وگو با سادس در خصوص طرح کمربندی رویان، اظهار کرد: خوشبختانه در سفری که معاون رئیس جمهور(نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور) به مازندران داشتند پس از بازدید از این پروژه ۶۰ میلیارد تومان اعتبار قرار داده شد.

وی با اشاره به مشکل تاسیساتی برق در این پروژه، تصریح کرد: در ماه‌های اخیر از طریق شرکت زیرساخت پیگیری‌ها انجام و حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار وعده و محقق شد. همچنین درخواست پیمانکار برای اجرای آن شده بود که توسط فرماندار شهرستان نور نیز انجام شد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی تملک و بازگشایی ۲ کیلومتر باقی‌مانده را یکی از مشکلات اساسی این طرح عمرانی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمین‌های ۲ کیلومتر باقی‌مانده کشاورزی است، علاوه بر همکاری مردم نیازمند اعتبارات است.

فرزانه ادامه داد: کارشناسی اعتبارات انجام شد اما رقمی که شرکت زیر ساخت وابسته به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد بسیار بالا بود، یعنی هزینه پروژه با تملک زمین نزدیک به هم است.

وی گفت: شرکت زیرساخت پیشنهاداتی را به شهرداری رویان و فرمانداری مانند تغییر کاربری توسط کمیسیون ماده ۵ به زمین‌ها داده است و در حال مذاکره و پیدا کردن راه حل هستند.

اعتبار ۳۰۰ میلیاردی برای تکمیل محور نور، چمستان و آمل

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی اداره کل راه و شهرسازی برای تکمیل محور نور، چمستان و آمل حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد است، یادآور شد: چند پل و ابنیه اولویت‌دار در مسیر پروژه وجود دارد که پل عبداله‌آباد یکی از پل‌های بسیار با اهمیت و درحال ریزش بود که در تذکر آن هم در نطق میان دستور مجلس نیز داده شد و با پیگیری و مکاتبات انجام شده خوشبختانه تامین اعتبار و پیمانکار در حال انجام است.

وی تاکید کرد: ارتباط چمستان و آمل و بسیاری از روستاها در صورت ریزش پل عبداله‌آباد قطع می‌شد اما خوشبختانه در حال انجام است.

فرزانه با اشاره به اینکه از دو طریق در حال دریافت ۳۰۰ میلیارد تومان هستیم، اضافه کرد: پیگیری قسمتی از اعتبار از طریق مصوبات سفر رئیس جمهور به مازندران که هر چند هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و ظرفیت دیگر از ماده ۵۶ قانون تنظیم مقررات مالی که به دستگاه‌ها و وزارت راه و شهرسازی اجازه می‌دهد برای پروژه‌هایی که دارای ردیف بودجه‌ای هستند مانند همین پروژه، به استناد این قانون از بانک‌ها تسهیلات دریافت و بر اساس بودجه سالانه بازپرداخت کند. نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی تکمیل پروژه بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی را یکی دیگر از پروژه‌های مهم دانست و افزود: طی مکاتباتی که چند روز گذشته با معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛ قرار است برای این طرح از طریق تهاتر نفت تامین اعتبار شود و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان بهره‌بردار و وزارت راه و شهرسازی به عنوان کارفرما پیگیر هستند.

راه‌اندازی صنایع راکد

وی در ادامه با اشاره به اینکه راه‌اندازی صنایع راکد از جمله کارهای اجرایی اداره کل صنایع و معادن استان و شرکت شهرک‌های صنعتی است، افزود: قطعا این مورد در فرمانداری هر شهرستان به دلیل اهمیت موضوع سرمایه گذاری و اشتغال در کارگروه‌های موانع تولید مورد بحث قرار می‌گیرد و در خصوص سرمایه در گردش، تمدید قرارداد با شهرک‌های صنعتی، انقضای صدور مجوزها بحث و تبادل نظر می‌شود و آنچه که مسلم است دولت و مجلس در رفع موانع بعضی از واحدهای تولیدی توافق خوبی باهم دارند.

وی ادامه داد: اما در مجموع ظرفیت‌های خالی فراوانی در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که امیدواریم دولتمردان در سطح شهرستان و استان از این ظرفیت‌های خالی استفاده کنند چرا که با رونق تولید موضوع اشتغال هم حل خواهد شد.

فرزانه با اشاره به اینکه مراکز خدمات سرمایه گذاری زیر نظر وزارت اقتصاد و دارایی فرصت‌های سرمایه گذاری را شناسایی می‌کنند، یادآور شد: در استان‌ها این مورد زیر نظر اداره کل اقتصاد و دارایی انجام می‌شود و فرصت‌های سرمایه گذاری توسط همین مراکز شناسایی و فرمانداران شهرستان‌ها هم پس از شناسایی بر اساس فرآیند خود در خصوص صدور مجوزها و اخذ تسهیلات و راه اندازی تلاش می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *